יוחנן דנינו
יוחנן דנינוצילום: ליאת מנדל

טקס הרמת כוסית לכבוד יום העצמאות והענקת דרגות רב-נגד התקיים היום (שני) במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונובץ והמפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו.

במהלך הטקס אמר דנינו כי "אין רגע ישראלי יותר מן המעבר החד בין תפילת יזכור, המחלחלת לעומק הלב בכאב ודמע, להנפת דגל מדינתנו האהובה, הזוקפת גבנו בתחושת גאווה גדולה. המעבר החד כל כך, הקשה כל כך, הנכון כל כך".

הוא ציין כי משטרת ישראל שילמה מחיר יקר ואנו נתייחד עם זכרם של חללי משטרת ישראל, "עם סיומו של יום הזיכרון, בלילה של יום רביעי, נחגוג כולנו את יום העצמאות השישים ושבעשל מדינת ישראל".

"סיימנו זה מכבר את שנת המפנה השלישית. שנה רווית אתגרים ברמה הלאומית. וגם בה הגענו להישגים מרשימים בכל היעדים שהצבנו לעצמנו. שנת 2014, היתה הטובה ביותר בלחימה בפשיעה ובתאונות דרכים. ההישגים שלנו הם תודות לעשייה, להקרבה ולרוח הדבקות השורה בקרב כלל השוטרים, הלוחמים והמתנדבים, ובראשם חברי לסגל הפיקוד הכללי של משטרת ישראל. וזוהי הזדמנות עבורי להודות לכולכם, על עשייתכם ותרומתכם האדירה.

בימים אלו כלל מערכי המשטרה, השוטרים, הלוחמים ,הקצינים והמתנדבים, פרוסים בכל רחבי הארץ, במוקדים ובאירועים השונים, לשמור על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל החוגגים, ועל כך אני אומר לכל אחד ואחת מכם יישר כוח".

במהלך הטקס נפרדה המשטרה מהשר יצחק אהרונוביץ'. דנינו אמר "ברצוני להביע את הערכתי הרבה, בשמי ובשם מפקדי, לוחמי ושוטרי משטרת ישראל לך השר, על תרומתך במהלך 32 שנות שירותך במדים בארגון, שברובן מילאת שלל תפקידי מפתח. בשש השנים האחרונות, כשר לביטחון הפנים הובלנו את השינויים הגדולים במשטרת ישראל.

סייעת רבות להצלחת 'המפנה' שלנו, שתוצאותיה מורגשות בקרב אזרחי ישראל ובקרב קציני, שוטרי, לוחמי ומתנדבי משטרת ישראל. יד ביד, הובלנו יחד את תכנית המפנה ואתה שותף מלא להצלחות הרבות אליהן הגענו. אנחנו מפקידים בידי השר הבא משטרה חזקה ומתקדמת. אני מבקש להודות לך, בשם כל קציני, שוטרי, לוחמי ומתנדבי משטרת ישראל, על קידום ענייני ביטחון הפנים של מדינת ישראל. מאחל לך שבכל אשר תבחר בהמשך הדרך תעשה ותצליח".

השר אהרונוביץ' אמר כי "אני נמצא בפעם האחרונה כאן כשר לבט״פ בטקס הענקת דרגות ויום העצמאות אני אומר לכם דווקא ערב יום הזיכרון ויום העצמאות המשטרה היא משטרה לאומית, המשטרה היא משטרה חזקה, צרכי המשטרה עם לטעמי לא מספיקים לחברה בישראל. אני רוצה לומר תודה לך המפכ״ל. עברו עלינו יחד ימים לא קלים, ימים מאתגרים, לא פשוטים, ואני אומרת למשטרת ישראל ואזרחי מדינת ישראל אשרינו שיש לנו מפכ"ל כמוך".