בישיבת הר עציון החלה הלוויתו של ראש הישיבה הרב אהרן ליכטנשטיין, שנפטר אתמול והוא בן 81.

הרב ליכטנשטיין, חתן פרס ישראל לספרות תורנית, היה ממנהיגיה הבולטים של הציונות הדתית בישראל.

הרב ליכטנשטיין הניח אחריו את אשתו ד"ר טובה ליכטנשטיין, 6 בנים ובנות, בהם ראש ישיבת הר עציון הרב משה ליכטנשטיין וראשת בית המדרש לנשים במגדל עוז אסתי רוזנברג. 

במהלך ההלווייה ספד לו הבן, הרב יצחק ליכטנשטיין, ואמר "הוא היה דן את כל האדם לכף זכות. היתה לו עין טובה".

"אבא לא ידע מה זה כעס", הוסיף הבן וציין כי אביו לא דיבר לשון הרע ולא דיבר שיחת חולין, "הוא היה שקדן, התורה והוא היו אחד אך למרות זאת, הוא תמיד קיבל אנשים בסבר פנים יפות ולא נהג כמי שהמבקרים מפריעים לו".

בן נוסף שלו, הרב מאיר ליכטנשטיין, ספד ואמר כי "כשכינסו כאן בגוש עציון את צוות מל"ח - משק לשעת חירום. אבא אמר: רק חשמל זה שעת חירום? להרביץ תורה זה לא חירום? נסעת לישיבה ללמוד".

"היית עבורנו נר תמיד", אמר הבן, "ראינו אותך אדם שתוכו כברו ולכן רבים לאלפים ורבבות ביקשו תורה מפיך. היית חדור שליחות כמלאך ואת שליחותך ביצעת בנאמנות אין קץ. הנר שלך ממשיך להאיר כי הדלקת נרות אחרים היית השראה לרבים".

בתו, אסתר רוזנברג, אמרה כי אביה היה "סולם של חיוך, סולם שלומד בחדר העבודה, סולם של נופש משפחתי, של דאגה כלכלית".

היא סיפרה עוד כי הרב ליכטנשטיין היה שוטף כלים ביום שישי, מקפיץ נכדים על הברכיים "ואפילו נובח איתם יחד. הרגשנו בזכות הגדולה והעצומה שנפלה בחלקנו". 

ראש הישיבה, הרב ברוך גיגי, אמר כי הרב ליכטנשטיין "היה עמוד התורה, ענק התורה לצד עולם השקפתי רחב ועמוק. כל השיחות שלו היו מלאכת מחשבת, מעשה אומן של ניתוח עמוק ויסודי, הבוחן את פניו השונים של כל עניין".