צורבא מרבנן
צורבא מרבנןצילום: דוד מור יוסף

רבנים ומגידי שיעור של מכון 'צורבא מרבנן', השתתפו בשבת האחרונה בכינוס השנתי השמיני למגידי השיעורים של המכון שהתקיים במלון 'רמדה' בירושלים.

למכון 'צורבא מרבנן', אותו ייסד הרב מרדכי אליהו, ישנה תוכנית מרתקת ללימוד הלכה, בשיעור המתקיים אחת לשבוע במאות קהילות בארץ ובעולם. כעשרת אלפים משתתפי השיעורים מסיימים בחודש זה מחזור לימוד של ארבע שנים, ועומדים בפני תחילתו של מחזור לימוד חדש.

הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן ונשיא מכון 'צורבא מרבנן', נאם בפני המשתתפים בתפילת השבת, ואמר כי "מכון 'צורבא מרבנן' בראשותו של הרב אלגאזי, עשה מהפכה של ממש בעולם ההלכה היהודי, הוא מצליח להוות גשר מדי שבוע עבור אלפי לומדים בארץ ובעולם, ללימוד בצורה ברורה ומרתקת".

אורן אלימלך, נציג משפחת אלימלך שמלווה את הפעילות של המכון סיפר כי הוא "נרגש מהמעמד האדיר הזה של סיום ופתיחת מחזור חדש של 'צורבא מרבנן' עולמי שבועי, אנו שמחים ומודים על שיתוף הפעולה עם ראשי המכון, ובכוונתנו לפעול במרץ רב להביא את תוכנית הלימוד השבועי של צורבא לכל קהילה ולכל בית כנסת ברחבי הארץ".

אורן, מבעלי משרד הפרסום 'גל אורן', הוסיף: "משפחת אלימלך ו'גל אורן' ימשיכו לסייע ולתמוך בפעילות המכון, ונביא בעזרת ה' לפתיחת עוד 500 מוקדי למידה חדשים, בשלושת השנים הקרובות, לעילוי נשמתו של אבי, מייסד החברה, מיש אלימלך ז"ל".

ראש מכון 'צורבא מרבנן', הרב בנציון אלגאזי, אמר כי הוא שמח על סיום ופתיחת מחזור לימוד חדש, ומברך את מגידי ורכזי השיעורים אשר תורמים מעצמם במהלך כל השנה. "אני מזמין את כל מי שחפץ ליבו בלימוד יסודי של כלל ההלכות הנוגעות לחיי המעשה, לבוא ולהצטרף לאחד מ-350 מרכזי 'צורבא מרבנן' הפרושים ברחבי הארץ והעולם".

שר הבינוי אורי אריאל, אמר במהלך השבת כי הפעילות המדהימה של 'צורבא מרבנן', גורמת לחיבור אלפי לומדים מכל קצוות הארץ. "זוהי משימת הדגל שלנו וכך נמשיך בבניין הארץ, בכל עיר ובכל יישוב, להוסיף ספרא וסייפא גם יחד".