פרובוקציה משטרתית
פרובוקציה משטרתיתצילום: Shutterstock

בעקבות מעצר התושבים בכוכב השחר, והטענות על פרובוקציה בזמן המעצר, הודיעה מזכירות הישוב כי תקפיא את היחסים עם המשטרה ותערוך הפגנה מול תחנת משטרת בנימין.

"מזכירות הישוב מגנה בכל תוקף את התנהלות המשטרה, רואה בחומרה את השימוש הפסול בתחפושת של ערבים כנגד תושבי הישוב, דבר שמהווה סכנה ביטחונית", נכתב בהודעת מזכירות כוכב השחר שהופצה היום.

בהודעה מפורטות נסיבות האירוע לפי עמדת המזכירות, "ביום ה' כ"ח ניסן יזמה המשטרה אירוע במהלכו הובילה רועה צאן ערבי יחד עם בלשי משטרה מחופשים לערבים, בסמוך לגבעת משכנות הרועים ולשכונת מעלה שלמה שליד היישוב כוכב השחר".

"במקביל הוצבו כוחות משטרה ויס"מ במארב ועצרו תושבים שהוזעקו למקום, בטענה שתקפו את הערבי והבלשים. נעצרו 5 אנשים. מדובר בפרובוקציה של המשטרה. האירוע חמור במיוחד לאחר שיו"ר המזכירות יזם פגישה עם מפקד התחנה והשוטר הקהילתי על מנת לוודא שאם יש בעיות הם ייפתרו מלכתחילה מתוך הבנה ושיתוף פעולה", הדגישו במזכירות כוכב השחר וציינו כי "הפרובוקציה הנואלת נעשתה פחות מ-12 שעות מהרצח הנתעב של שלום יוחאי שרקי הי"ד ופציעתה של חברתו שירה קליין שתיבדל לחיים ארוכים וביום השואה".

בישוב מציינים כי אחד העצורים הוא חתנה של נרצחת בפיגוע טרור שהיה בסמוך לכוכב השחר, אסתר גאליה הי"ד.

נציין, כי היום הורה בית המשפט על שחרור שניים מבין העצורים למעצר בית ואילו על הארכת מעצרם של שניים נוספים עד ליום ו'. מעצרו של קטין נוסף הוארך גם כן והפרקליטות הודיעה כי תגיש כתבי אישום נגד חמשת העצורים.

מארגון חוננו המייצג את העצורים בתיק נמסר בתגובה: "אנו מוחים על המשך רדיפת המתיישבים בידי היחידה לפשיעה יהודית במחוז ש"י. פרובוקציה של הכנסת ערבי ובלשי משטרה מחופשים לשטח ישוב יהודי הינה מסוכנת וחמורה, ואף השר לביטחון פנים הצהיר כי המשטרה לא תבצע פעולות שכאלו".