בית העלמין האזורי תל רגב המשרת שבע חברות קדישא באזור חיפה והקריות ייסגר ביום ראשון הקרוב, באם המשטרה לא תצליח להפסיק את גל הגניבות והוונדליזם המשתולל בבית העלמין ולתת "תחושת ביטחון לעובדים", כך הודיע אריה פרג'ון, יו"ר מינהלת בית העלמין.

במכתב ששיגר לראשי הערים באזור , לשר הדתות ולראשי משרדו, לשר הפנים, לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה, כתב פרג'ון "לאור האלימות בבית העלמין ואי מיגורה ומחשש לחיי העובדים, אנו סוגרים את שערי בית העלמין לקבורה במידה ולא יינתן לנו הביטחון הדרוש".

פרג'ון מזכיר כי בעבר נרצח בנימין הסה ז"ל שהיה יו"ר חברת הקדישא בחיפה, ושאל: "האם מחכים לרצח הבא? לא יתכן שתימשך תופעה של זריקת רימונים, הצבת בלוני גז וגניבות בכל יום".

הנהלת בתי העלמין תל רגב נפגשה בימים האחרונים עם צמרת המשרד לענייני דת והעמידה אותה על חומרת המצב במקום. "הסברנו להם שבעיית הגניבות והוונדליזם נמשכת". בישיבה השתתפו ראש אגף הקבורה במשרד, מנהלת אגף האבטחה ובכירים נוספים. נציג משטרת ישראל שזומן לדיון לא הגיע.

יו"ר מינהלת תל רגב נפגש עם ראשי חברות קדישא שפועלים בבית העלמין, חברות הקדישא של חיפה וקרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית ים והמועצה האזורית זבולון והודיע להם על ההחלטה להפסיק ולקבור מיום ראשון הקרוב.

יו"ר החברות קדישא הודיעו כי הם תומכים בהחלטה. גם פורום חברות הקדישא בישראל הודיע כי הוא תומך בהחלטה להפסיק את הפעילות בבית העלמין תל רגב עד שיובטח שלומם של העובדים במקום.

ההחלטה לנקוט בצעד חסר תקדים ולהודיע על הפסקת הקבורה בתל רגב, באם לא ימצא פתרון לבעיית גניבת הציוד המשמש לקבורה והחבלות החוזרות ונשנות במצלמות האבטחה, היא לדברי פרג'ון "צעד של אין ברירה. בעבר היה רצח של יו"ר חברה קדישא של חיפה ולא ניתן למקרה דומה לחזור על עצמו. העובדים בתל רגב מרגישים חוסר ביטחון בעבודתם".

"המצב הזה לא יכול להימשך. אם משטרת ישראל אינה מסוגלת לספק הגנה לבית העלמין ולתפוס את מבצעי הפשעים הללו שתודיע בפה מלא שידה קצרה מלהושיע. ככה אי אפשר להמשיך בעבודות הקבורה. מה שעושים כאן זו פגיעה בכבוד המתים והחיים" אמר יו"ר מינהלת בית העלמין.

בית העלמין תל רגב המשתרע על שטח של עשרות דונמים, נחשב לחדיש ומפואר. "השקענו כאן עשרות מיליוני שקלים להעניק למבקרים מקום מסודר ונגיש. אנחנו רוצים לשמור על המקום ולא נסכים שישחיתו ויפגעו בו. זה לרווחת האזרחים בכל האזור", מציין פרג'ון.