תלמידי אמי"ת המר רחובות
תלמידי אמי"ת המר רחובותצילום: באדיבות המוסד

ביום הזיכרון לחללי צה"ל הגיעו תלמידי בתי החינוך של רשת אמי"ת לבתי העלמין לחללי צה"ל ברחבי הארץ , נפגשו את המשפחות השכולות וקיימו טקסי אזכרה לחללים עריריים אשר איש לא פוקד את קברם.

את היוזמה התחילו לפני מספר שנים תלמידי ישיבת אמי"ת חברותא בכפר בתיה, רעננה, ומאז הצטרפו אליהם מאות מתלמידי אמי"ת ברחבי הארץ.

תלמידי ישיבת אמי"ת באר שבע, תלמידיו של ראש הישיבה הרב דוד חטואל - ששכל את אשתו וילידיו בפיגוע במחסום כיסופים, יצאו לבית העלמין הצבאי לאמירת קדיש על קברי חללים עריריים ולסייע למשפחות באמירת הקדיש.

תלמידי בית הספר המדעי אמי"ת בכפר בתיה רעננה, בו למד הדר גולדין הי"ד, אימצו את בית העלמין הצבאי בכפר סבא, חקרו ולמדו אודות חללי המלחמות השונות, ובטקס בבית העלמין נגשו לכל משפחה והגישו לה את עבודות החקר שהכינו על מנת להדגיש כי החללים זכורים ומוכרים. במהלך היום נערך בבית הספר טקס זיכרון במעמד משפחת גולדין וחבריו בוגרי בית החינוך.

במהלך השבוע האחרון הגיעו תלמידי אמי"ת לבתי העלמין וניקו והכינו את קבריהם של חללים עריריים אשר אין פוקד את קברם לקראת טקס יום הזיכרון.

תלמידי המרכז הטכנולוגי אמי"ת בית שמש, עבדו שעות בשמש הקופחת על מנת לוודא כי כל קברי החללים העריריים הקבורים בבית העלמין הישן של העיר נקיים, עטורי זרים ומוכנים לקראת יום הזיכרון.

ציפי הרפנס, מנהלת המרכז הטכנולוגי אמי"ת באר שבע, אמרה כי "התלמידים התגייסו והשקיעו עבודה קשה מכל הלב למען זכרם של חיילים שהקריבו את חייהם עבור כולנו, שיעור חינוך אמיתי באהבת המולדת והכרת הטוב".

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל אמי"ת אמר כי "שיעור החינוך שמקבלים התלמידים בעריכת האזכרות ובחיבוק המשפחות השכולות הוא שיעור שאין דומה לו ואין לו תחליף".

תלמידי בית החינוך אמי"ת המר ברחובות אשר סייעו למשפחות שכולות בעריכת טקסי אזכרה ליקיריהם, זיהו אב שכול קשיש, היושב לבדו ליד קבר בנו שנפל. הם ניגשו אליו וביחד איתו אמרו פרקי תהילים לעילוי נשמת בנו.