לכל אדם, לא משנה מה שורשיו, יש אפשרות לבחור בטוב.
לכל אדם, לא משנה מה שורשיו, יש אפשרות לבחור בטוב.Thinkstock

מעל ל 250 אלף בני אדם ביקרו במחנה ההשמדה הגרמני לשעבר בפולין במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה. כך מסר אנדז'יי קצורצ'יק, סגן מנהל המוזיאון. זוהי עלייה של 40 אחוזים לעומת מספר המבקרים במחנה באותה תקופה בשנה שעברה.

"השינוי הגדול ביותר התרחש בחודש מרץ. בשנה שעברה ביקרו במהלך החודש הזה 80 אלף מבקרים באושוויץ, לעומת 130 אלף בני אדם בחודש מרץ 2015. כלומר עלייה של 60 אחוזים. בשנים קודמות, מספר כזה של מבקרים היה מתרחש בעיקר בחודשי הקיץ" אמר קצורצ'יק.

מנהל מוזיאון אושוויץ, פיוטר ציווינסקי, הוסיף עוד כי "להסתובב באושוויץ זו לא חוויה קלה לאף אדם. המקום האותנטי הזה הפך לסמל הרוע עבור העולם כולו, דבר שבא לידי ביטוי בגידול של פי שלושה במספר המבקרים, כמו גם בהתעניינות התקשורתית העולמית במחנה, ובעובדה שמעל לחצי מיליארד בני אדם צפו בשידור של הטקס לציון 70 שנה לשחרור המחנה".

ציווינסקי הוסיף כי לנוכח הנתונים החדשים על מספר המבקרים הגבוה, שוקלים ראשי המוזיאון לשנות את נהלי הכניסה למחנה ולהגביל את מספר המבקרים בכל שעה וכן להגביר את סידורי האבטחה. "מספר המבקרים העצום גרם לנו, מסיבות שונות ובהן גם סיבות אבטחה, לשנות את כללי הכניסה למחנה. מספר מוגדר של מבקרים יכולים להיכנס לאושוויץ בכל שעה, וקבוצות לא יעלו על 30 בני אדם.

אנו גם מבקשים לבצע רישום מראש של שעת הביקור, על מנת לשלוט יותר טוב במספר המבקרים במחנה. דבר נוסף הוא שמי שתיאם ביקור באושוויץ, יגיע לפחות 30 דקות מוקדם יותר, על מנת לעבור את בדיקות הבטיחות הקפדניות" אמר ציווינסקי. אתר האינטרנט של אושוויץ מאפשר לתאם יום ושעת ביקור רצויים, וכמן כן נפתחה לפני מספר חודשים אפשרות לבצע סיור וירטואלי ברחבי המחנה דרך אתר האינטרנט.

במהלך שנת 2014 כולה ביקרו באושוויץ 1.53 מיליון בני אדם מכל רחבי העולם, שיא של כל הזמנים.