דברים משתנים... פרס
דברים משתנים... פרספלאש 90

הנשיא לשעבר שמעון פרס הודיע היום (חמישי) כי הוא מבטל את ההתקשרות עם בנק הפועלים ומבהיר כי הכסף שהוא מקבל מהבנק מושקע בצרכים חברתיים.

נזכיר כי בעיתון "דה-מרקר" נחשף השבוע שפרס מרוויח 30 אלף דולר בחודש עבור קידום ענייניו של בנק הפועלים.

לדבריו הוא מבטל את ההסכם עם הבנק ''בשל הרצון להיות קשוב לרחשי הציבור והפרשנויות המוטעות שניתנו". מלשכתו נמסר כי "מלכתחילה התבקש פרס לייעץ לפעילות הבנק בארה״ב בלבד, ולא בישראל, החל מהשבוע הבא בהרצאה באירוע 40 שנה לבנק בארה"ב. שום אגורה לא נועדה לכיסו הפרטי אלא כתרומה לפרויקטים חברתיים".

"אני לא מרוויח אף פרוטה מפני שאני לא לוקח אף פרוטה מהכסף הזה. כל הכסף הזה מושקע במדע, בצרכים חברתיים, ואני מקפיד על כך", אמר פרס בראיון לערוץ 2. "לא הייתי עושה שום דבר שיש בו ריח של כסף. אני מתפלא בכלל ששואלים על זה, אני חושב שזה שירות נכון. אני לא לוביסט בכלל".

פרס טוען כי הדיווחים השבוע כלל לא היו נכונים ומספק את גרסתו. "מה שהסכמנו ומה שפורסם, לא היה קשר בין השניים. בנק הפועלים פנה אליי ואמר שיש לו סניף בארצות הברית, והוא רוצה להביא יותר משקיעים לישראל, ושאני אעזור לו לעשות את זה בארצות הברית, בלי כל קשר למדינת ישראל, מה שנעשה בבנק. הסכמתי", הסביר.

"אחר-כך אני קורא בעיתון סיפור שאין שום קשר בינו לבין המציאות, אני לא אלך להתווכח. החלטתי, בלאו הכי בשבילי זה לא עניין כספי באמת, אלא עניין ציבורי, וחשוב לי לשמור על אמון הציבור, שאני מבטל את זה ונגמר העניין". לדבריו הוא נהג כשורה אך ביטל את ההסכם כדי "למנוע לזות שפתיים או מראית עין".

"אני רוצה שזה יהיה חד וברור, ככה דאגתי כל החיים ואני לא רוצה שמישהו יקלקל על ידי פרסום לא נכון", הוסיף הנשיא לשעבר. באשר לתגובות בבנק הפועלים לאחר ההחלטה שלו אמר: "כמובן שהם מרגישים ניזוקים ואני לא רציתי להביא להם נזק, אבל אני אמרתי - לי אין בנק, לי יש שם, ושמי הטוב זה הבנק היחידי שיש לי".