חיילי צה"ל בודקים מקום נפילת רקטה
חיילי צה"ל בודקים מקום נפילת רקטהפלאש 90

רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק. 

בשעה 20:58 נשמעה אזעקת צבע אדום במספר ישובים בשער הנגב ובעיר שדרות. תושבים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים.

שר הבינוי אורי אריאל (הבית היהודי) קרא לראש הממשלה נתניהו להגיב בעוצמה אם יתברר שנורתה רקטה. ״אם אכן מדובר ברקטה שנורתה לעבר ישראל הרי שמדובר באירוע חמור ביותר ועל ישראל החובה להגיב בכל העוצמה על מנת שהאירוע הזה לא יהפוך שוב לרצף טפטופים שיפגעו בשגרת החיים ובביטחון תושבי הדרום''.

"על החמאס להבין שעל כל רקטה שנורית מהרצועה התגובה תהיה כואבת שבעתיים״, הדגיש השר אריאל.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, אמר כי האזעקה ''החרידה'' את ישובי עוטף עזה והסביבה. "במידה ויתברר כי אכן היתה נפילה בשטחי ישראל אנו מצפים מהדרג המדיני להורות על תגובה חמורה ומשמעותית על ירי זה ועל כל נפילה שתתרחש בעתיד".

המטרה, לדברי עידאן, היא ''להעביר מסר ברור לצד הפלסטינאי כי מדינת ישראל ותושביה לא יסבלו טפטופי ירי, כפי שהבטיחה הממשלה בסיום מבצע צוק איתן".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד), לשעבר ראש מועצת אשכול, הגיב לירי הרקטה ואמר כי "עבור תושבי עוטף עזה העוטפים את מדינת ישראל, יום העצמאות ה-67 הוא עדיין יום ללא תקווה". לדבריו ''ממשלת ישראל חייבת לפעול ביד קשה כנגד הטרור ובמקביל לפעול מדינית כדי להגיע להסדר שיהיה בו אופק של שקט וביטחון".

הפעם האחרונה בה נשמעה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה ונורתה רקטה מעזה הייתה בסוף חודש דצמבר 2014.  בתגובה תקפו מטוסי חיל האוויר שטח אימונים של הזרוע הצבאית של חמאס באזור חאן יונס בדרום הרצועה. 

חודש קודם לכן, ב-1 בנובמבר, רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ליד גדר הגבול. לא נשמעה אזעקה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

הפעם הראשונה שהופרה הפסקת האש מאז מבצע צוק איתן היתה באמצע חודש ספטמבר. רקטה התפוצצה בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת במועצה האזורית אשכול. גם אז איש לא נפגע ולא נגרם נזק.