אין אלוקים? נתניהו ודרעי
אין אלוקים? נתניהו ודרעיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת ש״ס ח''כ אריה דרעי החליט לסרב לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולא יתמנה לשר הכלכלה בממשלה הבאה.

דרעי צפוי להודיע לנתניהו כי הוא ממשיך לדרוש את תיק הפנים, כולל מינהל התכנון שכבר הובטח ליו''ר ''כולנו'' משה כחלון.

כמו כן, דרעי לא מתכוון לוותר על משרד הדתות וידרוש מראש הממשלה שליטה מלאה במשרד. מוקדם יותר אמרה לערוץ 7 ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) כי ''תיק הדתות ינוהל או במשותף עם ש"ס או שיהיה בידי הליכוד".

יו"ר סיעת הבית היהודי הסבירה את החלטתו של השר נפתלי בנט לדרוש את תיק החינוך במסגרת המשא ומתן עם הליכוד.

"מתחילת המשא ומתן הקואליציוני נפתלי בנט רצה את תיק הביטחון וזאת לאחר התחייבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו", אמרה שקד והזכירה כי משרד החינוך הוא ''מנוף אין סופי'' המקנה שליטה ואחריות רחבה על החברה הישראלית.

''בשבועיים האחרונים בנט נפגש עם שרי חינוך לשעבר, מנכ"לים ואנשי חינוך, והחליט שאחרי תיק הביטחון התיק הכי חשוב הוא החינוך'', הוסיפה ח"כ שקד.

ישנם גורמים במפלגה שמספרים כי דרישת תיק החוץ הייתה רק לצורכי המשא ומתן, זה נכון?

"זה נכון שזה לא אחד משלושת התיקים הבכירים" אמרה שקד, "אני בטוחה שאחרי שבנט יכהן בתפקיד, גם תיק החינוך יהפוך לאחד משלשת התיקים הבכירים בממשלה".

נסיגתו של בנט מתיק החוץ סוללת למעשה את הדרך להקמת ממשלת ימין לאומית ואף משאירה בידי ''הבית היהודי'' שלושה משרדים - החינוך, החקלאות עם החטיבה להתיישבות ותיק התרבות והספורט. 'הבית היהודי' צפויה לקבל גם סגן שר וככל הנראה את ועדת החוקה של הכנסת.

נציין כי תיק התרבות והספורט מאפשר שליטה על מוקדי הכוח של התרבות בישראל והכנסת תכנים ערכיים הן בקולנוע, הן בטלוויזיה והן בתיאטרון ומקנה למפלגה גישה ישירה לרשויות המקומיות.

"התיקים עוד לא סגורים אך תיק התרבות חשוב מאין כמותו", הדגישה ח"כ שקד. ''רק אתמול הייתה הצגה בחיפה שעודדה מחבלים. 'הבית היהודי' מבין את חשיבותו של התיק. גם ועדת חוקה שמשפיעה על כל מה שקשור למערכת המשפטית היא ועדה שלדעתי יותר חשובה מוועדת הכספים".