הרב ברלנד בכותל
הרב ברלנד בכותלפלאש 90

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד עוכב היום (ראשון) על ידי משטרת התנועה בהולנד לאחר שנהגו של הרב ביצע עבירת תנועה.

על פי הדיווח באתר 'כיכר השבת', תלמידי הרב סיפרו כי הוא נעצר כשהיה בדרכו חזרה מכפר נופש לאמסטרדם. על פי הדיווח הרב נעצר לאחר שנהגו נסע מעבר למהירות המותרת בחוק המקומי. כעבור שעה של התדיינות, שוחרר מנהיג שובו בנים' לדרכו לא לפני שאנשיו שילמו קנס כספי.

לפני כחודשים וחצי הכריע בית משפט מקומי בהולנד כי הרב ברלנד יוסגר לישראל. פרקליטיו של הרב ברלנד הגישו ערעור כדי לעכב את ביצוע ההסגרה.

ראש מוסדות 'שובו בנים' נמלט לפני כשנתיים וחצי מישראל למרוקו בשל חשדות חמורים נגדו בישראל. מאוחר יותר נאלץ לעזוב את אדמת המדינה בהוראת מלך מרוקו, בעקבות כתבה שפורסמה באחד מהעיתונים המרכזיים וסיפרה בהרחבה על החשדות נגדו ועל הסיבה שהביאה אותו למרוקו עם משפחות חסידיו.

במשך שבועות ארוכים ניסו חסידיו לאתר מדינה אחרת שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל והפור נפל על זימבבואה שבאפריקה. כעבור זמן קצר נאלץ להימלט אף משם ושהה ביוהנסבורג. מספר חודשים חלפו ושוב אולץ הרב ברלנד לעזוב את המקום והוא נתפס בשדה התעופה באמסטרדם.

במשך חודשים ארוכים התנהלו דיונים בשל בקשת ישראל להסגירו, וכאמור, לפני כחודשיים וחצי, התקבלה ההחלטה בבית המשפט להסגירו.