משה יעלון
משה יעלוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מארח הערב (ראשון) לאירוע יום העצמאות המסורתי את ראשי הנציגויות, ראשי צה"ל ומערכת הביטחון. בין הנוכחים באירוע אלופי המטה הכללי ובראשם הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט.

האירוע מתקיים השנה במתכונת מצומצת, לאחר הביקורות שספגו ראשי מערכת הביטחון בתקופת אהוד ברק וקודמיו אז היה נהוג לערוך קבלת פנים המונית שכללה כ- 3,000 איש.

לאור הביקורת ולאור ההוצאות הכספיות הגבוהות צומצם האירוע לכדי כמה מאות מוזמנים, ללא בני ובנות זוג.

במהלך האירוע התייחס יעלון לראשונה לירי לעבר ישראל במוצאי יום העצמאות, "רק במוצאי יום העצמאות נוכחנו לדעת כי המציאות הביטחונית מחייבת אותנו לפעול באחריות ובשיקול דעת, לא להתפתות לפתרונות קלים ושטחיים, לפעול לפי הכלל "סוף מעשה במחשבה תחילה". להגיב באופן חד, ברור ונחוש, אך גם לא לשלוף מן המותן. לנהל מדיניות מושכלת ונבונה".

יעלון רמז גם לדיווחים הזרים על תקיפה ישראלית בסוריה, "איראן ממשיכה לנסות ולחמש את חיזבאללה, גם בימים אלו, והיא שואפת לצייד את ארגון הטרור הלבנוני בנשק מתקדם ומדויק. אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה שואפים לעשות זאת בכל דרך ובאמצעות כל נתיב, מודעים לקווים האדומים שמדינת ישראל הציבה, ושאין לה כל כוונה להתפשר עליהם".

"לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום", הדגיש יעלון, "לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להקים תשתיות טרור בגבולנו עם סוריה, ונדע להניח ידנו על כל מי שיאיים על אזרחי ישראל, לאורך הגבולות ואף הרחק מהם".

לדבריו, "איראן היא המחולל המסוכן ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון. פעילותה האחרונה בתימן, נגד משטר פרו-מערבי, מוכיחה כי שלטון הטרור מטהרן מוסיף להונות את העולם".