פורש  מתפקידו. אליעזר שקדי
פורש מתפקידו. אליעזר שקדיצילום: פלאש 90

אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל מציינת השבוע אירוע חגיגי כפול: מינויו של יו"ר חדש – האלוף (מיל') אליעזר שקדי ויציאתם של 20 פצועי ונכי צה"ל למסע ייחודי בהודו במסגרת מיזם הדגל של אגודת הידידים לשנת 2015 - "טיול שחרור".

האלוף (מיל') שקדי יחליף את האלוף (מיל') יואב גלנט, אשר שימש כיו"ר אגודת הידידים עם הקמתה בשלהי שנת 2013 ועד להיבחרו לכנסת ה-20.

על אף שלמעלה מ-40% מתקציבו של ארגון נכי צה"ל מקורו בתרומות, לא הוקמה לאורך השנים אגודת ידידים בישראל שכן פצועי ונכי צה"ל חשו אי נוחות מאיסוף כספים למען רווחתם מהמדינה אשר למען בטחונה וקיומה נלחמו, ותוך ביצוע שליחות זו נפצעו.

הקמתה של אגודת הידידים בישראל, שחרטה על דיגלה את המסר "זה הסיפור של כולנו", סימנה שינוי מדיניות שעיקרו יצירת מודעות ומחויבות בקרב הציבור הישראלי לתהליך השיקום של הפצועים, זאת באמצעות מיזמים ייחודיים ומגוונים כמענה לצרכים שלהם ושל בני משפחותיהם. הקצאת התרומות והשקעת המשאבים בפרויקטים השיקומיים השונים נעשות בשיתוף מלא עם התורמים ובשקיפות מלאה.

נכי צה"ל ביטאו את תחושותיהם למהלך, בכך שבחרו לחרוט על סמל האגודה, דיסקית מתכת, את צמד המילים "חזקים ביחד".

ארגון נכי צה"ל אשר קלט בשנת 2014 מספר שיא של חברים בעשור האחרון - 732, שהצטרפו לכ-50 אלף נכי ונכות צה"ל בישראל, פנה באחרונה לשקדי, בבקשה כי ישמש יו"ר אגודת הידידים. שקדי, אשר פיקד על חיל האוויר בין השנים 2004 ל-2008 , וכן שימש בין השנים 2010 ל-2014 מנכ"ל חברת "אל על", ניאות לקבל על עצמו את התפקיד בהתנדבות.

"אני רואה זכות גדולה לפעול למען פצועי ונכי צה"ל" אמר יו"ר אגודת הידידים הנכנס, "באמצעות אגודת הידידים ותוך שותפות של הציבור הישראלי על כל גווניו, נעניק לקבוצה עתירת זכויות זו את מיטב הכלים למסע השיקום התמשך, נלווה אותם ואת בני משפחותיהם במלחמה האישית שלהם לחיים, ונהיה שם עבורם ככל שיידרש", הוסיף.

לצדו של האלוף שקדי, שורה של חברי הנהלה, ביניהם דמויות מובילות במדינה בתחום הכלכלה, העסקים החברה והתרבות, אשר פועלים גם הם מתוך תחושת שותפות ושליחות בהתנדבות.

מאז הקמתה, ובסיוע חברות מובילות במשק, אנשי עסקים המתגוררים בארץ ובעולם, ואנשים פרטיים גייסה אגודת הידידים משאבים אשר סייעו לה לממש את פרויקט "טיול שחרור" - פרויקט שיקומי ששיאו יגיע ביום רביעי השבוע ביציאתם של 20 נכי צה"ל אשר נפצעו במהלך מבצע "צוק איתן" ומערכות אחרות למסע ייחודי בהודו. תכליתו של המסע בן השבועיים, המלווה על ידי אנשי מקצוע, הותאם למאפייני הקבוצה, וכולל קטעי הליכה מרובים כיאה לטיול תרמילאים, הינה להעניק לנכי צה"ל, מעבר להשתתפות בטיול שהינו סימן ההיכר של כל חייל משוחרר, גם כלים שיקומיים, הכרות עם התמודדויות דומות והעצמה אישית בדומה לחבריהם אשר השתחררו מהצבא. חברי הקבוצה אף ייקחו חלק בפעילות לטובת הקהילה המקומית.

עוד גייסה אגודת הידידים בשנת 2014 משאבים לטובת בניית בריכה הידרותרפית בבית הלוחם תל אביב, לפרויקט רכיבה טיפולית על סוסים, עבור קבוצת כדורסל כיסאות גלגלים ולמען פעילויות של אומנות שיקומית.

"אני מברך בחום את האלוף שקדי על הצטרפותו למשפחת ארגון נכי צה"ל ועל כך הסכמתו לעמוד בראש אגודת הידידים בישראל", אמר חיים בר, יו"ר ארגון נכי צה"ל, "מעבר להיכרותו העמוקה עם החיילים, הלוחמים ומפקדי צה"ל ומשמעות הפציעה בשירות, הוא מביא עמו עולם ערכים של אהבת האדם, אהבת הארץ, התנדבות, חינוך, נתינה ופעילות חברתית. אני משוכנע שתרומתו של האלוף שקדי למען פצועי ונכי צה"ל תהיה עצומה, וביחד עם הציבור הישראלי, נוביל לעוד פרויקטים ומיזמים למענם, שאין בכך אלא מימוש החובה המוסרית והערכית של כולנו כלפי פצועי ונכי צה"ל"