ניצולי שואה
ניצולי שואהצילום: פלאש 90

משרד הרווחה ישקיע 40 מליון ש"ח בניצולי השואה במטרה לשפר את התמיכה בניצולי שואה ובדגש על מרותקי בית והנגשת מועדוני המופ"ת הכוללים ביטחון תזונתי.

מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, אמר כי "החברה הישראלית חייבת לעשות הכל ובכל דרך לאפשר לגיבורים ששרדו את התופת הנאצית להזדקן בכבוד.

אנו מחויבים למלא את חובתנו המוסרית לניצולים שבנו את המדינה. מועדונים מסוג זה שהמשרד מקדם עונים על המטרות החשובות הללו ואני מאמין שמספרם של המועדונים לטובת הניצולים ילך ויגדל".

משרד הרווחה ושירותי הרווחה מטפלים כחלק מכלל אוכלוסיית הזקנים גם בניצולי השואה. במסגרת זו פועל המשרד להגדלת התקציבים עבור ניצולי השואה והרחבת זכויותיהם.

במסגרת המיזם המשרד יפתח 70 קהילות תומכות לניצולי שואה וכ30 מועדוני מופ"ת (מועשר פלוס תזונתי) נוספים לניצולי השואה. בימים אלו מפרסם משרד הרווחה קול קורא לרשויות המקומיות בעניין זה. הערכת המשרד שפרוייקטים חדשים אלה יסייעו לאלפי ניצולי שואה.

בנוסף לכך, הקים השנה משרד הרווחה 160 מועדוני מופ"ת מועשרים לקשישים אשר אינם זקוקים לעזרה בתפקוד. מועדונים אלה מהווים עבור הקשישים מענה לעוני, לתזונה לקויה, לבדידות והזנחה. המועדונים מסייעים בשלב זה ל-5,000 קשישים שאינם זכאי חוק סיעוד. משרד הרווחה והרשויות המקומיות מממנים את המועדונים כאשר השתתפות הקשיש היא 45 שקלים בחודש בלבד.