רכישת רכב חדש
רכישת רכב חדשפלאש 90

המשרד להגנת הסביבה קנס שלוש סוכנויות ליבוא רכב בסכום מצטבר של מעל ל-640 אלף ש''ח בעקבות הפרות בפרסום רמות זיהום וצריכת דלק ברכבים חדשים כנדרש בחוק אוויר נקי.

חברת "מכשירי תנועה", יבואנית רכבי "פורשה", נקנסה ושילמה 137 אלף ש''ח בגין אי גילוי דרגות זיהום האוויר של מספר דגמים של רכבי היוקרה "פורשה" באתר הבית של הרכב. כל קבוצת הרכבים אודותיהם לא פורסמו נתוני זיהום באוויר נמצאים בקבוצת הרכבים המזהמים ביותר שדרגתם היא 12-15 במדד זיהום האוויר.

חברת "איילון מוטורס", יבואנית רכבים מתוצרת "פורד", נקנסה בסכום של 366 אלף ש''ח בעקבות פרסום שישה כלי רכב, בעיתון מקומי ללא הצגת נתוני צריכת הדלק והצגת נתוני זיהום האוויר שלא בהתאם לחוק. כל הרכבים שפורסמו הינם בדרגת זיהום 15, דרגת הזיהום הגבוהה ביותר.

מדובר בהפרה שניה של "איילון מוטורס" על חוק אוויר נקי בשנתיים האחרונות ולכן נקט המשרד להגנת הסביבה וחייב את היבואן בכפל קנס.

חברת "דוד לובינסקי", יבואנית "פיג'ו" ו"סיטרואן", נקנסה ושילמה 137 אלף ש''ח בעקבות פרסום רכב "פיג'ו" כפרסומת באתר "יד 2", ללא גילוי דרגת זיהום הרכב כפי שנדרש בחוק. הרכב שפורסם מדורג כ-15 במדד הרכבים המזהמים, רמת הזיהום הגבוהה ביותר.

המשרד להגנת הסביבה הורה ליבואנים לפרסם לציבור את דבר הטלת הקנס בעיתונות היומית המופצת בתפוצה ארצית. במודעה שתפורסם במימון היבואנים ומטעמם תיכלל מהות הקנס שהוטל, את סכומו ונסיבותיו.

במשרד להגנת הסביבה מבטיחים להמשיך לאכוף את כל סעיפי חוק אוויר נקי על מנת להביא לידיעת הציבור את ההשלכות הסביבתיות שברכישת רכבת חדש.