אורי אריאל
אורי אריאלצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חברי מרכז "תקומה", המפלגה לה משתייכים השר אורי אריאל וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', דורשים לכנס את המרכז בימים הקרובים לקראת ההצטרפות לממשלת נתניהו.

אנשי "תקומה" דורשים להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי בניגוד למדיניות הממשלה היוצאת, הפעם הפשרת הבנייה ביהודה שומרון ובנייה נרחבת הן תנאי בסיסי לשותפות הקואליציונית עם הליכוד.

בכיר במפלגה אומר בשיחה עם ערוץ 7 כי "אם נתניהו לא יתחייב להפשיר את הקפאת הבנייה שהנהיג בשנים האחרונות, אין לנו סיבה להיות בממשלה הרביעית שלו ועדיף ש'הבית היהודי' תשב באופוזיציה ותהווה אלטרנטיבה מימין".

נציין כי בשעות הקרובות צפויים להיחתם הסכמים קואליציוניים עם "כולנו" ויהדות התורה. משה כחלון יתמנה לשר האוצר הבא ויחזיק במנהל התכנון והבנייה, האלוף במיל' יואב גלנט יהיה שר הבינוי ואלי אלאלוף ייכנס לתפקיד השר להגנת הסביבה.

חבר הכנסת משה גפני יעמוד בראש ועדת הכספים וחבר הכנסת יעקב ליצמן ימונה לסגן שר עם סמכויות של שר במשרד הבריאות. מסתמן כי מאיר פרוש יהיה סגן שר החינוך, אורי מקלב יעמוד בראשות אחד הוועדות, ח"כ ישראל אייכלר יכהן כסגן יו"ר הכנסת למשך חצי קדנציה ומנחם אליעזר מוזס יהיה יו"ר הסיעה.