ילדי שליחי חב"ד בנפאל הגיעו לבית הנשיא

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הזמין היום (רביעי) למשכן הנשיא את שמואל, רבקי ויצחק - ילדיהם של חני וחזקי ליפשיץ שליחי בית חב"ד בנפאל.

הילדים שנשלחו חזרה לישראל על ידי הוריהם לאחר רעידת האדמה שפקדה את המדינה לוו על ידי סבתם, אמא של חני, יהודית פליישמן ועל ידי המטפלת הנפאלית לוליטה המתגוררת גם היא בבית חב"ד.

הנשיא קיבל את הילדים בחיבוק חם, כיבד אותם בשוקולד ושמע מהם ומסבתם על הפעילות בבית חב"ד השוקק מאז אירעה רעידת האדמה.

הילדים סיפרו לנישא כי כבר מחר ישולבו בבתי הספר ובגנים פה בארץ וכי הם עתידים לשהות כאן עד אשר יסתיימו עבודות הפינוי וההצלה וביתם ישוב להיות בטוח עבורם.

במהלך ביקורם, חובר הנשיא טלפונית אל הוריהם, חני וחזקי לשיחה מרגשת ומחזקת על אף הקושי הטכני בקו הטלפון לנפאל. לאחר פגישתם עם הנשיא יצאו הילדים לסיור במשכן והכירו את פינותיו השונות כשהם מלווים באנשי הבית.

"אני שמח מאוד שבאתם לבקר אותי, רבקי, יצחק ושמואל", אמר הנשיא לילדים והציע להם לשוחח עם הוריהם בטלפון. עם יצירת הקשר עם חני וחזקי דרש הנשיא בשלומם, "אנחנו במצב טוב, שמחים שאנו יכולים להושיט יד לכל מי שצריך כי זה הייעוד שלנו," אמר.

הנשיא הודה להם על הושטת היד ועל פעילותם המרגשת לטובת הזקוקים לעזרה בנפאל ואמר, "מה שאתם עושים בשביל העולם כולו ובוודאי בשביל הישראלים הנמצאים שם הוא יוצא דופן. העשייה שלכם ברמה היהודית, הישראלית והאוניברסלית, והדרך בה פתחתם את ביתכם לאנשים בשעת צרה היא נפלאה".

כשריבקי הקטנה שאלה את אמה חני מתי תחזור אמרה לה חני, "עוד מעט, יש עוד הרבה אנשים שעלינו לעזור להם. אנחנו מתגעגעים אליכם מאוד ונתראה בקרוב מאוד".

הנשיא הבטיח להורים כי ילדיהם בידיים הטובות ביותר ואמר, "אתם פתחתם ביתכם לעולם כולו ואנחנו פתחנו ביתנו לילדים שלכם כאן בישראל. נשמור עליהם כאן ובאמצעותם נאמר לכם תודה רבה, אתם שליחי ציבור שעוסקים הלכה למעשה בצרכי ציבור באמונה."