פאראמדיק מד"א וחניכי הקורס
פאראמדיק מד"א וחניכי הקורסצילום: דוברות מד"א

עשרות אלפי אנשים מחפשים בימים האחרונים דרך לברוח מנפאל בעקבות האסון הכבד שפקד את המדינה, אולם עבור 24 סטודנטים מנפאל שלומדים בישראל, נפאל היא הבית.

בעקבות המצב החליטו 24 הסטודנטים לחזור למדינתם על מנת לעזור לקרוביהם, ועל מנת שיוכלו לעזור ולסייע בצורה המרבית, ביקשו הסטודנטים לעבור הדרכה רפואית על סיוע לנפגעים במצבי אסון.

במד"א נרתמו למשימה ופאראמדיק מד"א דניאל פולק נשלח למושב נאות הכיכר שם העביר לסטודנטים סדנא מיוחדת באנגלית, המכשירה אותם בהגשת עזרה ראשונה ובהתמודדות עם מצבי אסון ורעידות אדמה. תכני הסדנא כוללים בין היתר לימוד טיפולי מרפאה בסיסיים, כללי התנהגות וטיפול בעת רעידות משנה ומוכנות והתמודדות עם אסונות.

במהלך הקורס, סיפרו הסטודנטים כי ישתמשו בעברית שהם למדו בישראל על מנת לחבור לכוחות הישראלים בנפאל ולסייע בתרגום ובטיפול הרפואי.

פולק, אמר עם סיומו של הקורס "אנחנו במד"א שמחים לסייע לכל פונה במיוחד כאשר מדובר בבקשות לסיוע הומניטרי. הסטודנטים מאוד התעניינו והעלו שאלות רבות לגבי הדרך בה יוכלו לעזור לסביבתם בנפאל. למרות הזמן הקצר עם הסטודנטים נוצר בינינו קשר עמוק ואני שמח שנפלה בחלקי ההזדמנות להכין אותם לחזרה לארצם ומקווה שהידע שהם קיבלו בקורס יעזור להם להתמודד עם המצב הקשה בנפאל".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, הוסיף כי "מד"א תמיד שמח לחלוק את הידע והניסיון של אנשיו על מנת לסייע במשימת הצלת החיים בישראל ובעולם כולו. אני רואה בכך חשיבות גדולה ביותר, הסטודנטים שסיימו את הסדנא המיוחדת של מד"א יוכלו לתרום רבות במשימת העזרה למקומיים בנפאל".