הרס אהל אברהם בכפר תפוח

דחפורים של המנהל האזרחי הגיעו הבוקר (חמישי) ליישוב כפר תפוח שבשומרון והרסו את אתר "אוהל אברהם".

אוהל אברהם הוקם על ידי האב השכול אברהם הרצליך - אביה של טליה כהנא שנרצחה יחד עם בעלה לפני כ-13 שנים, כדי להישאר קרוב לששת היתומים שנותרו.

דוד העברי, חתנו של הרצליך מספר כי הוא ואשתו התחננו בפני המפקד בשטח כי לא יהרוס את האוהל וכי הם ידאגו בעצמם לפרקו, "זה לא עזר ודחפורים הרסו את האוהל לחלוטין וגרמו לנזק רב והפסדים כלכליים".

תוך כדי האירוע, התקשר ממלא מקומו של ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, לגורמים בכירים במנהל האזרחי וביקש למנוע את ההרס, "הצביעות והאפליה הבוטה נגד המתיישבים ביהודה ושומרון זועקת עד לב השמים" אומר דגן.

הוא הוסיף כי "החל מראש הממשלה ושר הביטחון שחתומים על מדיניות הריסה גזענית ומפלה כלפי יהודים ביו"ש ועסוקים ברדיפה כנגד מאהל אירוח בשטח הישוב שלא מפריע לאיש, בשעה שבכפר ממול נבנים עשרות בתים ללא אישור באין פוצה פה ומצפצף.

מדהים לראות גם את האטימות במנהל האזרחי ובמשרד הביטחון מול אב שכול בן 75 שרק ביקש לספר את סיפור בתו וחתנו אשר נרצחו באכזריות".

חשוב לציין כי המנהל האזרחי התכוון להרוס את האוהל ביחד עם כל הציוד שהיה בתוכו ורק לאחר התערבותה של מועצת שומרון ושל תושבים שהגיעו למקום, איפשרו אנשי המנהל להוציא את הציוד שהיה בתוך האוהל לפני הריסת המקום.

במהלך ההריסה נעצר תושב הישוב כפר תפוח וצעיר נוסף עוכב לחקירה ועו"ד מטעם ארגון חוננו פועל לשחרורם.

תגובת המנהל האזרחי: "היום, 30.04, ביצעו כוחות הביטחון הריסה של 6 מבנים בלתי חוקיים אשר נבנו ללא היתר בתפוח מערב. המבנים נהרסו לאחר שהושלם תהליך האכיפה והוצא צו הריסה. נציין כי גורמי המנהל האזרחי קיימו הידברות עם המועצה לפינוי עצמאי של המבנים ומשלא ביצעו זאת, נהרסו המבנים על פי הנוהל''.