חבר הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) פנה היום (חמישי) במכתב בהול למנכ''ל חברת yes רון איילון, בעקבות התבטאות שהשמיע שחקן הסדרה "פאודה", הישאם סולימאן בראיון ל''ידיעות אחרונות''.

סולימאן, שחקן ערבי שמשחק ב"פאודה" את בכיר מבוקשי החמאס ביו"ש, אמר בראיון כי ''חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע''.

חבר הכנסת מגל כתב למנכ''ל yes כי השחקן סולימאן התבטא באופן "הנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל. לעניות דעתי, מדובר בהתבטאות חמורה שלא ייתכן כי תאמר על ידי אזרח ישראלי בכלל, ועל ידי שחקן במעמדו של סולימאן בפרט, המשחק בסדרה פופולארית המופקת על ידי חברתך.

"ייתכן והשחקן התבלבל בין התפקיד שהוא מגלם בסדרה, לבין המציאות הקשה שבה לצערנו משלמים חיילנו בגופם ובחייהם כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל", הוסיף מגל וביקש ממנכ''ל yes לוודא כי השחקן יחזור בו מהדברים הקשים שאמר, ''שכן איני מאמין כי תוכל להמשיך ולהעסיק אזרח המתבטא באופן שכזה''.

הישאם סולימאן נשאל בראיון ל"ידיעות אחרונות" מה הוא חושב על מחבלים כמו שהוא מגלם, וענה: ''זכותם להילחם ולהתנגד לכיבוש. אני לא מקבל את הדרך שלהם, ולא רואה אותה כגבורה, אבל זכותם להילחם.

''אני שוחר שלום ולא מצדיק פגיעה באזרחים. אבל חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע. אם הוא בגדה ונלחם בפלסטינים ומתעלל בהם – הוא מממש את הכיבוש. הוא לא צריך להיות שם".