במגרש הרוסים
במגרש הרוסיםצילום: יד לאחים

אישה יהודייה וילדיה חולצו לפנות בוקר (חמישי) על ידי יחידת החילוץ של "יד לאחים" מכפר ערבי סמוך לרמאללה.

מדובר ביהודייה המגיעה מבית דתי, שלאחר שנות לימודיה בתיכון הכירה בן מיעוטים שעבד בקניון סמוך לביתה. כשסיפרה להוריה כי היא מתעתדת להתחתן עם ערבי ולעבור להתגורר עמו בכפרו, נחרדו הללו ופנו לעזרת "יד לאחים".

בתיאום עם הארגון, נפגשו ההורים עם נכבדי הכפר ממנו הגיע הערבי והתחננו בפניהם כי יניאו אותו מן הצעד הזה, אך נכבדי הכפר התחמקו והשיבו את פניהם ריקם.

הנערה מצדה התעקשה גם היא ולא הסכימה לשמוע משום גורם על ביטול החתונה. וכך ביום בהיר אחד היא נטשה את הבית, התאסלמה והתחתנה עם הערבי.

את ההפתעה הראשונה היא קיבלה בשבוע שלאחר החתונה כשנודע לה שבעלה נשוי לאשה ערבייה נוספת ולהם לא פחות מארבעה ילדים. מאז החלה תקופת סבל יומיומית שלא פסקה גם עם לידת שני ילדיה. היא נכלאה בבניין החמולה לה השתייך בעלה והייתה נתונה להשגחה תמידית ולאלימות מצד משפחת בעלה.

לפני שבועיים הצליחה האישה ליצור קשר, בדרך לא דרך, עם ארגון ''יד לאחים''. בטלפון היא סיפרה לאשת הקשר כי באותו שבוע היא עברה לינץ' של ממש בו הוכתה קשות בידי בעלה הערבי, אביו ואחיו, תוך שהללו קוראים לעברה קריאות גנאי בשל היותה יהודייה.

היא פרצה בבכי ואמרה כי אינה יכולה לסבול יותר. לדבריה, תקופה ארוכה גמרה אומר בלבה לעזוב את המקום, אך היא חששה לפגוע שוב בהוריה היות וחמולת הפשע שאליה משתייך בעלה, איימה שהם ינקמו במשפחתה היהודייה, אם היא תברח.

"מה עלי לעשות?", היא שאלה בפחד. על פי הוראות מחלקת הביטחון של ''יד לאחים'' התבקשה האישה לתעד את האלימות כלפיה בימים שיבואו עד החילוץ, במטרה שתיעוד זה ישמש בהמשך כחומר מפליל ויגרום להוביל למעצר המעורבים בכך.

כאמור, היום לפנות בוקר הגיעו אנשי יחידת החילוץ לכפר הערבי. בחסות אירוע משפחתי של החמולה שהתקיים חולצו האישה וילדיה, כשצוות החילוץ נזהר ממצלמות אבטחה המקיפות את בניין חמולת הפשע הערבית.

מהכפר הוסעו הניצולה והילדים לתחנת המשטרה שבמגרש הרוסים בירושלים, בו הצטרפה אליהם נציגת ''יד לאחים'', שעזרה לה להגיש תלונה מתועדת על האלימות שחוותה. רק לאחר מכן הרשו לעצמם אנשי יחידת החילוץ להוביל את הניצולה וילדיה למשרדים הראשיים של הארגון שם הוכנה להם ארוחת בוקר מרגיעה ומשביעה בדרכם לפתיחת דף חדש בחייהם.