הציבור בדרכו למירון
הציבור בדרכו למירוןערוץ 7

באגף ההסברה של "איחוד הצלה" קוראים לציבור המגיעים למירון בל"ג בעומר לנקוט במשנה זהירות, כדי לשמור על בטיחותם, להימנע ככל האפשר מנסיעה ברכבים פרטיים, ולהקפיד על עצירת התרעננות בכל שעות היום.

ההמלצה יוצאת בעקבות אסונות העבר ותאונות קשות שהתרחשו בשנים עברו בכבישים, בהם נהרגו ונפצעו מתפללים ששבו לבתיהם ממירון או שהיו בדרכם למירון בימי ל"ג בעומר.

הקריאה מופנית גם לנוסעי התחבורה הציבורית, המתבקשים  לשמור על קשר שיחה עם הנהג בפרט בשעות הלילה, לעקוב אחר רמת עירנותו ולא להסס להציע עצירה למנוחה בעת הצורך.

משה טייטלבוים, מנכ"ל "איחוד הצלה", מסר כי "בשנים האחרונות לצערנו היינו עדים לתאונות דרכים קשות שנגרמו כתוצאה מעייפות הנהגים השבים לביתם ממירון. די בשנייה אחת של עצימת עיניים חלילה בעת הנהיגה, על מנת לגרום לתאונה קטלנית. ההתרעננות והעירנות במקרים אלו הינה חובת חיים ובמקרה של עייפות יש לעצור בצד הדרך במקום בטוח, ולא לקחת סיכונים מיותרים".

לדברי טייטלבוים, חובת הזהירות מתעצמת שבעתיים בשעות הלילה, עקב תנאי הראות חלשים הדורשים מאמץ רב יותר מהנהג. "אם הנהג קצת עייף, הרבה יותר קשה לו להתאמץ ונהיגה כזו מסוכנת לכל נוסעי הרכב ולנהגים האחרים בכביש", אמר.