כחלון לצד ח"כ רועי פולקמן
כחלון לצד ח"כ רועי פולקמןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר האוצר המיועד ח"כ משה כחלון (כולנו) התייחס הערב (שני) במליאת הכנסת להרכב הקואליציה המסתמן, שיכלול 61 חברי כנסת בלבד לאחר שאביגדור ליברמן הודיע כי מפלגתו לא תצטרף לממשלת נתניהו.

"היום לצערי התבשרנו שכנראה נלך לממשלת 61, אני אמרתי בעבר ואני אומר גם היום שממשלת 61 היא ממשלה לא טובה בטח מול המשימות שמחכות לנו", אמר כחלון.

לדבריו, אין ספק שנתניהו ירחיב בכל זאת את הממשלה. "אני באופן אישי אחרי שחתמתי על ההסכם, טיפה כבול, אבל אני אשוחח עם ראש הממשלה ואין לי ספק שהוא יפעל להרחבת הממשלה, יקרא לסיעות נוספות או ישכנע את ליברמן לחזור".

יו"ר מפלגת כולנו התייחס גם למחאה האלימה של יוצאי אתיופיה אמש בכיכר רבין. ''אף אחד לא יכול להגיד שהכתובת לא הייתה על הקיר. צריכים לומר את האמת - מדינת ישראל נכשלה בטיפול בקליטת יהדות אתיופיה. עדה שקטה, ציונית, ערכית שהגיעה לכאן על הכמיהה לירושלים ולארץ ישראל, ומוצאת את עצמה פה במאבקים יום יומיים.

"הם אומרים 'לא ביקשנו כלום רק שתכירו בנו' והם צודקים. כשראיתי בטלוויזיה את המרואיינים ממוצא אתיופי, השפלתי עיניים, הם צודקים. מי שאשם זה לא הם אלא הגזענים אצלנו. אני מקווה שנגיע ליום הזה שנדע להכיר ולכבד כל אחד בלי קשר לצבע למין ולארץ המוצא", אמר כחלון.

ליברמן במסיבת העיתונאים: הולכים לאופוזיציה

בישיבת סיעת "ישראל ביתנו" שנערכה בצהריים, הודיע שר החוץ אביגדור ליברמן כי מפלגתו תהיה באופוזיציה בקדנציה הקרובה, וכי מיד לאחר ישיבת הסיעה יתפטר מתפקידו כשר החוץ.

"זה לא סוד שבימים האחרונים התלבטנו לא מעט איך להמשיך הלאה. הדילמה היתה עקרונות או כיסאות. בחרנו בעקרונות וויתרנו על הכיסאות", הצהיר ליברמן מייד בפתח דבריו.

ליברמן הבהיר כי המו"מ לא נפל על שאלת התפקידים, "לא היתה לנו שום בעיה עם התפקידים, לפחות תפקידים מיניסטריאליים, גם משרד החוץ וגם משרד הקליטה. הגענו למסקנה ברורה שזה לא נכון מבחינתנו להצטרף לקואליציה הנוכחית".

"מה שעתיד לקום זאת לא ממשלה לאומית, לא מחנה לאומי, אלא ממשלה שהיא התגלמות של אופורטוניזם וקונפורמיזם", קבע ליברמן.

ליברמן הזכיר בהקשר זה, את נטישת הדרישה לחקיקת חוק הלאום על ידי השותפות הקואליציוניות וכן את נטישת הדרישה לחקיקת "פיסקת ההתגברות".

"מדובר בקואליצייה שלא משקפת את העמדות של המחנה הלאומי ולא משקפת את עמדותינו", הוסיף ליברמן וטען כי הממשלה הנכנסת לא תבנה בשכונות היהודיות של ירושלים ולא בגושי ההתיישבות. "יש לנו את כל האסמכתאות לבנות בשכונות היהודיות ובגושי ההתיישבות".