ח"כ אלעזר שטרן
ח"כ אלעזר שטרןצילום: פלאש 90

ההסכם עם ש"ס צובר עוד ועוד תגובות נזעמות במערכת הפוליטית: ח"כ לשעבר אלעזר שטרן תקף בחריפות בעמוד הפייסבוק שלו את ההסכם עם ש"ס וטען כי ראש הממשלה נתניהו מכר את יהדותה של המדינה ל"חרדים קיצונים", כלשונו.

"ראש הממשלה מכר את יהדותה של מדינת ישראל לחרדים קיצוניים", כתב שטרן בפייסבוק. ''אם לא די בכך הוא ביזה את שלטון החוק בכך שהסכים לביטול חוקים שהוא תמך בהם (לומר לך: אל תתייחס ברצינות לחוקים, המתן שנה ושנתיים ונשנה אותם), בכך נתניהו פגע אנושות במערכת הפוליטית ויותר מכך באמון הציבור בפוליטיקאים''.

שטרן השתלח בנתניהו. ''אנשיו מדברים על 'העם אמר את דברו' כאילו כל העם אלו ששת המנדטים של יהדות התורה בעוד שאפילו רבע מהעם (מצביעי הליכוד) לא העלו בדעתם שזה מה שהוא מתכנן להם לאחר הבחירות".

בהמשך עקץ בציניות את ''הבית היהודי'' הצפויה להיכנס לקואליציה לאחר שקיבלה בין השאר את תיק התרבות והספורט. "אז מה אם בוטל השוויון בנטל? אז מה אם נבלם הסיכוי למהפכה בגיור (שבנט התחייב עליה באופן אישי)? אז מה אם יהדותה של המדינה נמכרה לקיצונים שבמנהיגי החרדים?

"אז מה אם בגדנו בייעוד המרכזי של הציונות הדתית – שמירת זהותה היהודית של מדינת ישראל? אז מה? כל זה מתגמד מול ההישג ההיסטורי: לראשונה מאז חורבן הבית לציונות הדתית תהיה שרת ספורט.

"אולי בסופו של דבר ילמדו בבית היהודי שאם אפשר לוותר על שר חוץ לטובת אופייה היהודי– דמוקרטי של מדינת ישראל אפשר בוודאי לוותר על שרת ספורט", כך שטרן.