רוני לוי מאמן נתניה. יעלה עם הקבוצה ביום שני?
רוני לוי מאמן נתניה. יעלה עם הקבוצה ביום שני?צילום: פלאש 90

מה הייתם עושים אם היו מלינים את שכרכם במשך שלושה חודשים? זו המציאות בה חיים שחקני מועדון הכדורגל של מכבי נתניה, כשכבר כמעט עונה שלמה מקבלים את משכורותיהם באיחור רב, וכבר שלושה חודשים לא קיבלו משכורת.

כבר בתחילת העונה הבינו שחקני נתניה לאיזו צרה נכנסו, כשהבעלים אלי שגב החליט לעזוב את הקבוצה עם בור תקציבי גדול, ולאחר שפשט את הרגל גם הבקרה התקציבית של הכדורגל, שאחראית למנוע הלנת שכר לשחקנים על ידי קבלת ערבויות מהבעלים, הרימה ידיים. ובינתיים, השחקנים מלווים כספים שוב ושוב, עד שלאחרונה החליטו לצאת בשביתה.

שביתת השחקנים הנתנייתים יצרה מהומה של ממש. אמנם השחקנים כבר הבטיחו את העונה הבאה של הקבוצה בליגת העל שבכדורגל, אך השביתה שלהם יכולה להביא להשפעה גדולה על היורדת לליגת המשנה בסיומה של העונה, שכן במחזור הקרוב אמורים לשחק אלו מול הפועל עכו שנמצאת בקרב ההישרדות ועדיין מועמדת לרדת אל ליגת המשנה.

בהתאחדות הכדורגל ובמנהלת הליגה לא התייחסו לאיום בשיא הרצינות, עד שהיום (רביעי) הודיעו שחקני הקבוצה מנתניה כי אכן יעמדו באיומם ולא יעלו לשחק מול הקבוצה מעכו.

במנהלת ובהתאחדות כינסו אסיפת חירום ולאחר התלבטות אם להקפיא את מחזור המשחקים בפלייאוף התחתון, נקבע כי משחקה של נתניה מול עכו יידחה ממוצאי שבת אל יום שני. 

בעכו לא מוכנים לקבל את הפיתרון, כששם רוצים הגינות ספורטיבית ושכל שאר הקבוצות המתמודדות על הישרדות בליגת העל ישחקו באותו היום.

הפיתרון לא מספק גם את שחקני מכבי נתניה שאמרו לאחר ההודעה "רק אם נקבל את כל החוב, נעלה לשחק ביום שני". 

במנהלת ליגת העל שבכדורגל אמרו כי "מנכ"ל מכבי נתניה עושה מאמצים לגייס כספים באופן מידתי בכדי לשלם את שכר השחקנים, ולכן ביקשנו לדחות את המשחק ליום שני. אם שחקני נתניה לא יעלו לשחק בהרכב החזק שלהם, אזי שנבקש להוריד את הקבוצה אל ליגת המשנה עוד בטרם הסתיימה העונה".