חבר הכנסת הטרי מיקי זוהר (הליכוד) ממשיך את סיורי העומק ביו"ש וביקר בסוף השבוע בשומרון.

ח"כ זוהר הגיע לאזור התעשייה ברקן, ליקב בוטיק "טורא" ברחלים, לגבעות רכס איתמר, לחווה האורגנית "גבעות עולם" ולתצפית "שלושת הימים".

בנוסף, הגיע לאלון מורה ולהר כביר שם פגש את בני קצובר, מראשי גוש אמונים. בישוב הר ברכה, הגיע עם מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן, למרכז המבקרים "ברכה על ההר" שם שמע מיו"ר וועד הישוב יוני ישראלי וממנכ"ל ישיבת ההסדר יעקב ויינברגר על הקמת הר ברכה והתפתחות היישוב במהלך השנים.

בהמשך ביקר ביישוב עינב שם קיבל סקירה על העשייה במקום מיו"ר וועד היישוב ניסים בן אלוש ומזכיר הישוב שמיל אלעד. במסגרת הסיור בעינב, הגיעו גם לכולל דיינות יחד עם רב היישוב הרב ניר רוזנברג וראש כולל הדיינות הרב אוריאל אליהו.

ח"כ זוהר הסביר כי הממשלה החדשה צריכה לדאוג לתנופת בנייה ביהודה ושומרון, "כל מי שהצביע עבור הליכוד, הצביע בגלל הרצון לשמור על ארץ ישראל. על כן, אני חושב שצריך לקרוא לראש הממשלה לחדש ולחזק את הבנייה ביהודה ושומרון. הסכמי אוסלו מיצו את עצמם וצריך להסביר לכל הגופים הבינלאומיים שהם לא קיימים מבחינתנו".

יוסי דגן הדגיש כי המשך הבנייה בשומרון צריך להיות בלב העשייה של הממשלה החדשה, "יחד עם חברי הכנסת נאמני ארץ ישראל, אנחנו בקדנציה הזו נדרוש מראש הממשלה תנופת בנייה. לא דיבורים אלא מעשים. מי שבאמת רוצה למנוע מדינה פלסטינית צריך לבנות בשומרון כי זה בסוף הנתון שייקבע: כמה יהודים יהיו בשומרון. אנחנו לא נוותר בקדנציה הזו על הדרישה המוצדקת והבסיסית לבנות בצורה בולטת וגדולה בהתאם לגודל השטחים הפנויים כאן".

ח"כ מיקי זוהר סיכם, "יש לי תחושה אמיתית שבקדנציה הקרובה, ניתן יהיה ליישב את יהודה ושומרון, אפשר יהיה לבטל את הסכמי אוסלו ההזויים ולעשות למען עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל בפעולה אחת פשוטה : בהרחבת כמות היהודים ביהודה ושומרון באזורים שהכי חשובים לנו כיהודים במדינה יהודית ודמוקרטית".

הסיור שנערך עם ח"כ זוהר הינו אחד מסיורי העומק שעורכת מדי שבוע המועצה האזורית שומרון עבור מובילי דעת קהל, עיתונאים ומקבלי החלטות על מנת לחבר אותם לשומרון ולהנגיש את האזור לכלל עם ישראל.