לוחמי צה''ל ב"צוק איתן"
לוחמי צה''ל ב"צוק איתן"פלאש 90

תנועת חמאס, המוגדרת ארגון טרור, קוראת להאיץ את המהלכים שיביאו להעמדת מנהיגי "הכיבוש הישראלי" בבתי הדין הבינלאומיים בגין ביצוע "פשעי מלחמה" שכוונו נגד התושבים הפלסטינים ברצועת עזה.

בהודעה רשמית שפרסמה קוראת חמאס לארגונים הערביים והבינלאומיים לנקוט פעולה קונקרטית בנושא זה, בהסתמכה על עדויות החיילים הישראלים על מבצע "צוק איתן" (יולי – אוגוסט 2014) שפרסם לא מכבר ארגון "שוברים שתיקה", ודוחות של האו"ם המוכיחים לטענתה שישראל תקפה במכוון מקומות מקלט לתושבים שפונו מבתיהם.

חמאס חלקה שבחים להודעת גוש מפלגות השמאל בפרלמנט האירופאי הקוראת להקפיא את הפעילות עם ישראל על בסיס הסכם השותפות בעקבות דוח ארגון "שוברים שתיקה".

באתר של הארגון נאמר כי "שוברים שתיקה הינו ארגון של חיילים משוחררים האוספים עדויות מחיילים וחיילות אשר שירתו בשטחים מפרוץ האינתיפאדה השנייה ואילך. מטרת הארגון היא להעלות את המודעות למציאות היום יומית בשטחים הכבושים וליצור שיח ציבורי על המחיר המוסרי שבשליטה צבאית על אוכלוסיה אזרחית וכיבוש ארוך שנים.

החיילים החוזרים לחיים האזרחיים מגלים את הפער בין המציאות שפגשו בשטחים לבין האדישות והשתיקה בחברה הישראלית לנוכח מציאות זו. ארגון שוברים שתיקה משמיע את קולם של חיילים אלו כדי להביא את החברה הישראלית להכיר במציאות שהיא יצרה".