המתח עולה. אשדוד
המתח עולה. אשדודצילום: פלאש 90

בפגישה שהתקיימה בלוס אנג'לס בין האדמו"ר מפיטסבורג המתגורר באשדוד לבין האחים נפתלי, בעלי קבוצת 'ביג', סוכם על בחינה מחודשת של נושא הפעילות בשבתות בידי החברה.

בדבריהם סיפרו בעלי הקבוצה כי לא שיערו את עוצמת ההתנגדות של הציבור החרדי והם שוקלים את צעדיהם מחדש. עוד אמרו כי בכוונתם להגיע לארץ במהלך הימים הקרובים על מנת להיפגש עם המנהלים המקומיים ולחשב את צעדיהם מחדש.

הפגישה התקיימה ביום חמישי האחרון באכסנייתו של האדמו"ר מפיטסבורג השוהה בימים אלו בלוס אנג'לס. הפגישה בין השניים ארכה כשעה ומחצה ובמהלכה הביע האדמו"ר את כאבו על תופעת חילולי השבת בעיר עם פתיחת הקניון בשבתות.

עם זאת מדגישים עסקני השבת באשדוד כי "מדובר אמנם באיתות חיובי מצד בעלי 'ביג' אך נכון לעכשיו לא מדובר עדיין בהוראה גורפת לסגירת המתחם בשבתות נקווה שהוראה כזו אמנם תצא אך כל עוד הדבר לא מתרחש, נמשכת הפעילות בדיוק כפי שנקבע בישיבתם של רבני אשדוד". בהתאם לכך דווח כי הצוותים העוסקים בגיבוש הסנקציות הכלכליות  לצד ועדת ההיגוי ששוקדת על קידום עצרת המחאה ההמונית שתתקיים באשדוד בר"ח סיוון.

ב'וועדה למען השבת' בעיר טוענים כי למעלה מ-50 בתי עסק החלו לפתוח שעריהם בשבת בשנה האחרונה, וזאת למרות שבהסכם הקואליציוני שנחתם בין רה"ע ד"ר לסרי לסיעות החרדיות נקבע כי לא יפתחו עסקים נוספים בשבת. בעקבות זאת הונחו נציגי הסיעות החרדיות במועצת העיר לפעול בעניין. "הועדה דורשת במפגיע מראש העיר לפעול לסגירת החנויות בשבת, ומבהירה כי כל ניסיון לשנות את חוק העזר כך שיותר לפעול בשבתות ב'פאתי העיר' ולא בעיר עצמה, כמו גם להתיר פתיחתם של 'מרכולים קטנים' בעיר, אינו מקובל והוא יתקל בהתנגדות נחרצת מצד הסיעות החרדיות", נמסר מהועדה.