רשת 'נעם-צביה' מתכוונת להביא לגידול במגמות המדעים, בדגש על לימודי פיזיקה, כימיה וסייבר ברמת חמש יחידות לימוד, בקרב הישיבות התיכוניות והאולפנות המשתייכות לרשת.

על פי הנתונים שבידי 'נעם-צביה', כיום רק 25% מהתלמידים ברשת ניגשים לבגרות ברמת 5 יחידות לימוד במגמות ריאליות, כאשר ממוצע הציונים בקרב התלמידים עומד על 89. כך גם מספר בתי ספר המובילים בלימודי המדעים בהצטיינות, כדוגמת ישיבת 'נעם-צביה' באשקלון, שזכתה השנה במקום הראשון במחוז דרום בתחרות הסייבר הארצית בקרב תיכונים.

ועדה שמונתה על ידי הנהלת הרשת בחנה את הסוגיה והגישה שורה של המלצות וצעדים אותם יש לנקוט כדי להביא לגידול המיוחל בתלמידים הנבחנים במגמות ריאליות.

כחלק מהצעדים, ברשת מתכננים להעניק תוספת תקציב לבתי ספר שיפעילו תוכנית לעידוד תלמידים להצטרף למגמה ריאלית. בנוסף, יקדמו ברשת החינוך שותפות בתיכון הווירטואלי של משרד החינוך, דבר שיאפשר לפתוח קבוצות איכות קטנות בכל אחד ממוסדות הרשת.

אפרים גרינפלד, מפקח ברשת 'נעם-צביה', אמר כי "חרטנו על דגלנו להוביל בחינוך התורני-ציוני. משמעות של הובלה זו היא להוביל גם בקודש וגם בלימודי החול. אני בטוח שהצעדים שננקוט יביאו לגידול חד במספר התלמידים שייגשו לבגרויות במגמה ריאלית במגמת חמש יחידות לימוד".

מנכ"ל הרשת ינקי פרידמן אמר כי "תכניתנו החדשה להגברת הלימודים המדעיים ברשת, הרחבתם, גיוונם והעמקתם, משתלבת היטב בחזונה של הרשת לגדל את מנהיגי הדור הבא של האומה. התוכנית נועדה להכשיר את תלמידי החכמים יודעי התורה, המעורבים עם הבריות בדעת, בהשכל ובמדע, מובילים בעשייה, בחסד בבניין וביצירה, בכל תחומי החיים בארץ ובמדינה".