פרופ' אמיר חצרוני
פרופ' אמיר חצרוניעצמי

פרופ' אמיר חצרוני, איש השמאל הקיצוני שעורר פרובוקציות רבות בשנים האחרונות, עדכן היום (ראשון) על עיסוקיו החדשים לאחר שעזב את ישראל.

"הגיע הזמן להתחיל לפזר את הסקרנות בקשר לעיסוקיי העתידיים", כתב חצרוני בעמוד הפייסבוק שלו.

הוא סיפר כי עיסוקיו יהיו מגוונים באפיקיהם, אך מוטיב אחד משותף יעבור ביניהם כחוט השני, כלשונו. ''תעמולה אנטי-ישראלית חריפה בגוף ראשון תוך דגש על העובדה שהייתי בעבר מדען בכיר בשירות הכיבוש והודחתי רק בגלל שהתפכחתי''.

חצרוני סיפר על הפרויקט הראשון בו יקח חלק. ''סרט דוקומנטרי של אל-ג'זירה שמנסה להסביר למה עדיף לסגור את הבסטה של מדינת ישראל ולחלק את המניות בין המייסדים שהגיעו עד 1948''.

בשבוע שעבר, לרגל עזיבת הארץ, פרסם חצרוני מכתב פרידה חריף במיוחד. "בשעה טובה מדינת ישראל ואני מגיעים לסיום דרכנו המשותפת. אי אפשר לומר שנהנינו. קשה ליהנות במקום שבו כמעט כל משפחה משריצה לפחות שלושה זאטוטים שזוללים קבב שמנוני, משתכרים מוודקה זולה ופולטים CO2 בכמויות מסחריות.

''לא נעים לחיות היכן שאם אומרים מילה רעה על שחורים שתחביבם הוא לדפוק מכות ולשבור חלונות ראווה אתה נחשב לגזען. ממש לא נעים לחשוב שאני חי במקום שבו דידי הררי הוא כוכב מדיה ולא עובד בשימור לקוחות סלולריים. אחרי שכל ניסיונותיי לשפר את המצב מבפנים עלו בתוהו, לא נותרה ברירה אלא לעזוב''.

הוא תיאר את טרמינל הטיסות היוצאות של נתב''ג כמקום היפה ביותר בישראל. ''אשמח אם תצטרפו אלי לארוחת ערב במסעדה אתיופית איכותית. חשוב לי - לפני שאני עוזב - ללמד את העדה הנפלאה הזו איך אוכלים בסכין ומזלג",כתב.