הצפרים הישראלים
הצפרים הישראליםצילום: החברה להגנת הטבע

צוות של ארבעה צפרים מהחברה להגנת הטבע, סיים במקום הראשון בתחרות בינלאומית לזיהוי ציפורים, שהתקיימה הלילה בניו ג'רזי.

מטרת התחרות היא לזהות כמה שיותר מינים של ציפורים בתוך 24 שעות, והצוות של החברה להגנת הטבע זיהה ביממה אחת 157 מינים, 9 יותר מהצוות של אוניברסיטת קורנל, שסיים במקום השני.

זו השנה השנייה ברציפות שצוות הצפרים של החברה להגנת הטבע מסיים במקום הראשון בתחרות. בתחרות השתתפו כ- 80 צוותים של צפרים מכל רחבי העולם, והצוות של החברה להגנת הטבע סיים במקום הראשון בקטגוריית קייפ מיי קאונטי.

את התחרות מארגן מאז שנת 1984 ארגון דבליו אס בי - וורלד סיריוס אוף בירדינג, והוא התקיים השנה בפעם ה- 32, בקייפ מיי. חוקי התחרות הם לזהות כמה שיותר מינים של ציפורים בתוך שטח נתון, מחצות לחצות, כשהמטרה היא לגייס כסף לפרויקטים של שימור ציפורים בעולם. השנה נאספו 137 אלף דולר.

מטעם החברה להגנת הטבע השתתפו בתחרות דן אלון, מנהל מרכז הצפרות בחברה להגנת הטבע, יהונתן מירב, צפר בכיר, נועם וייס, מנהל פארק הצפרות באילת ועמיר בלבן, מנהל התחנה לחקר ציפורים בירושלים ורכז תחום הטבע העירוני בחברה להגנת הטבע (כל הארבעה בתמונה למעלה).

יצוין כי החברה להגנת הטבע, החברה בארגון הצפרות הגדול בעולם, יזמה תחרות דומה בישראל, שהתקיימה בחודש אפריל זו השנה השנייה, בערבה ובאילת. בתחרות השתתפו השנה 16 קבוצות מישראל ו- 16 קבוצות מהעולם.

מנהל מרכז הצפרות בחברה להגנת הטבע, דן אלון בירך על הזכייה ואמר "היום הוכחנו כי ישראל היא לא רק מעצמת ציפורים, אלא גם מעצמת צפרות. לצערנו, היה יום נדידה חלש יחסית, מינים נודדים רבים לא נראו וזיהינו פחות מינים מאשר בשנה שעברה, אבל לשמחתנו, סיימנו גם השנה במקום הראשון. המטרה, כמובן, היא לא מקום זה או אחר, אלא גיוס כספים לפרויקטים של שמירת ציפורים בעולם, ואני שמח כי משנה לשנה מטרה זו מושגת, תופסת תאוצה ועולה המודעות העולמית לשמירה על הציפורים".