בוני קרומבי עוטה צעיף ועליו דגל פלסטין
בוני קרומבי עוטה צעיף ועליו דגל פלסטיןצילום מסך מתוך הוידאו המצורף

ראש עיריית מיסיסוגה, בוני קרומבי, הייתה אורחת הכבוד באירוע יום האדמה שערכה האגודה הערבית פלסטינית, המזוהה כשלוחה רשמית של תנועת 'פתח' בקנדה ב-28 במרץ.

הזרוע הצבאית של 'פתח', גדודי אל-קסאם, הוכרזו ע"י קנדה ארגון טרור. העיר מיסיסוגה היא אחת הערים הגדולות בטורונטו רבתי והשישית בגודל אוכלוסייתה בקנדה.

בנאומה בפני הקהל שיבחה קרומבי את המארגנים, הביעה אהדה למאבק הפלסטיני על האדמה ותמיכה חד משמעית בקהילה הפלסטינית המקומית, והודיעה על כוונתה לבקר בקרוב בפלסטין.

להלן קטעים מנאומה, "רציתי להיות כאן איתכם לציין את יום האדמה... אנו חוגגים את קיומה של קהילה פלסטינית נפלאה הפורחת במיסיסוגה... אני כה שמחה שאתם איתנו, יש לנו חברים טובים מאוד ורבים מהם עזרו לי להיבחר. אני חשה שאני אחת מכם, אנו יחדיו, אנו עם אחד, ואני אחת מכם... אני גאה לראות בכם חבריי וחלק ממשפחתי המורחבת... אולי בחודש יוני ניסע לפלסטין... אני גאה להיות ראש העיר של מיסיסוגה ושל הקהילה הפלסטינית המקומית".

חאמד אבו סיתה, שנשא דברים בשם תנועת האגודה הערבית פלסטינית (שלוחת 'פתח'), שיבח את המאבק של ערביי ישראל על האדמה וכינה את ישראל "גוש סרטני". נציג בכיר אחר של 'פתח' העניק לקרומבי דגלון של פלסטין, וצווארה נעטף בדגל פלסטין.

הבמה קושטה בפוסטר של יאסר ערפאת ודגלי 'פתח', עליהם מצויר רובה ומפת פלסטין, סמל למאבק לשחרור כל שטח פלסטין מהים לנהר. להקת הריקוד הפלסטינית "פנוניאת" העלתה סצנה בה הוצגו הטרוריסטים הפלסטינים המרצים עונשי מאסר בישראל כגיבורים שהקריבו את חירותם למען שחרור פלסטין.

לדיווח מפורט על האירוע לחץ כאן