אורטל תמם
אורטל תמםצילום: ערוץ 7

ערב ישיבת המועצה הועברו לעיריית חיפה נתונים שקריים שנועדו להסתיר את חומרת ההתנהלות של תיאטרון אל מידאן סביב ההצגה שהועלתה סביב דמותו של המחבל הרוצח ואליד דקא, רוצחו של חייל צה"ל משה תמם הי"ד. כך קובעת משפחתו של החייל המנוח.

המשפחה מספרת כי ביום ה-4.5.15, בסמוך לכינוס מועצת עיריית חיפה, יצא מלשכת ראש עיריית חיפה מכתב לחברי המועצה, שי בלומנטל ושמשון עידו, בבקשה למשוך את הצעתם להסרת התמיכה בתאטרון אל-מידאן באופן מיידי ולצמיתות ולהסתפק במקום כך בהקפאת התקציב ובהקמת ועדה לבירור הנושא. במכתב נאמר כי הוא מכיל "עובדות ותיקונים" שיש בהם בכדי להצדיק את הסרת ההצעה.

במכתב נטען כי ההצגה מועלית בתיאטראות ובימות המובילות בישראל כגון: "תאטרון הקאמרי, ירושלים, בית ליסין, בית ציוני אמריקה ותאטרון גן שמואל" וכן נטען כי "המחזה לא נכתב בהשראתו של רוצח מתועב".

בעקבות בדיקה שקיימה משפחת תמם, נשלח לראש עריית חיפה מכתב דחוף, אליו צורפו אישורים בכתב מהתיאטראות על כך שההצגה מעולם לא הועלתה אצלם וכן תדפיס מתוך ההזמנה לאירוע "יום האסיר הפלסטיני" שהתקיים בתיאטרון והכולל את פרטי ההצגה והרקע שלה תוך ציון כי ההצגה אכן נכתבה בהשראת סיפורו של הרוצח ואליד דקה.

במכתב התבקש ראש העיר לבדוק כיצד קרא שמידע שקרי הועבר לעירייה והופץ על ידה ולהביא בפני חברי מועצת העיר את האמת כהוויתה על התנהלות תיאטרון אל-מידאן.

אורטל תמם, אחייניתו של משה ז"ל כתבה לראש עיריית חיפה, יונה יהב, כי "מכיוון שאינני מסוגלת להעלות על דעתי שלשכתך הייתה מפרסמת במודע מידע שקרי, אני חוששת שמא אנשי תיאטרון אל-מידאן או מי מטעמם מסרו לכם מידע שגוי במסווה של עובדות וכך נגרמה התקלה החמורה". עוד כתבה תמם כי "התנהלות כזו יכולה אולי גם להסביר את עצם העובדה התמוהה שהתיאטרון הצליח מלכתחילה להעלות הצגה כזו מבלי שהדבר גרם לביטול תקציביו הציבוריים מראש".

בסיום מכתבה פנתה תמם לראש העיר בפנייה אישית: "אני מאמינה בכל ליבי כי האמת שוכנת עמנו והיא שתביא לצדק אמיתי, ולכן אני מבקשת להביא העובדות לאשורן לתשומת לבך ולבקשך להביא בדחיפות להפסקת התקצוב לתיאטרון אשר משתמש בכספים אלה להעלות הצגה מכתביו של רוצח נתעב".