ברק אובמה
ברק אובמהאבי אוחיון. פלאש 90

מסתבר שקשרי ביטחון בין ארה"ב לסעודיה, כמו גם חימוש מתקדם של צבא סעודיה, לא מצליחים להפיס את דעתם של הסעודים הכועסים על התהדקות היחסים בין ארה"ב לאיראן וההסכם הנרקם בין המעצמות לאיראן בגיבוי אמריקאי.

בסעודיה לא חוששים להביך את נשיא ארצות הברית ברק אובמה. המלך הסעודי סלמאן הודיע כי לא יופיע לכינוס אותו מתכנן אובמה לראשי מדינות המפרץ. זאת על אף שמחלקת המדינה האמריקאית הודיעה כי בין אורחי הכינוס צפוי להיות גם המלך הסעודי.

ההסבר הרשמי שנית להחלטתו של המלך הסעודי הוא רצונו לעמוד מקרוב על יישומה של הפסקת האש בתימן, אולם ניתן לשער שפיקוח כזה על הפסקת האש לא ייגרע גם אם המלך עצמו יטוס למשך כמה ימים לארה"ב. הסיבה האמיתית העומדת מאחורי ההחלטה הסעודית היא כעס רב שהצטבר בממלכה כלפי אובמה בשל ההתקרבות בינו לבין האיראנים.

המלך הסעודי ישלח לוועידה המתוכננת את יורש העצר, ובעקבות כך החליטו מדינות נוספות במפרץ לשלוח גם הן נציגים מדרג נמוך יותר למפגש עם אובמה.

בארה"ב מנסים למזער את תחושת העלבון וטוענים כי הם מקווים ומאמינים שהנציגים שיופיעו בשמם של המנהיגים ייצגו אותם נאמנה ויהיו בעלי סמכות לאשר החלטות הצפויות להתקבל במהלך הכנס.