גדעון סער
גדעון סערפלאש 90

השר לשעבר גדעון סער נענה לפנייתו של ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), אלוף (מיל.) עמוס ידלין ומצטרף למכון כעמית מחקר.

סער כיהן כשר החינוך ושר הפנים בשתי הממשלות האחרונות. בין השנים 2009-2013 היה סער חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, שבדיוניו השתתף גם עת שכהן כמזכיר הממשלה בשנים 1999 ו- 2001-2002.

סער כיהן כחבר כנסת במשך 12 שנים ולפני כן שמש בשורה של תפקידים בצמתי קבלת החלטות בשירות הציבורי.

גדעון סער מצטרף לאישי ציבור ונושאי תפקידים בכירים, דוגמת ציפי לבני, אלוף (מיל.) אביחי מנדלבליט, אלוף (מיל.) יאיר נווה וח"כ לשעבר, יוחנן פלסנר, אשר הצטרפו למכון לאחר שפרשו מתפקידיהם. במטרה להמשיך ולתרום מניסיונם במכון בתקופות שאינם בשדה הפוליטי והמדיני, כנהוג בעולם.

ראש המכון, אלוף (מיל.) עמוס ידלין, אמר כי "ניסיונו של גדעון סער בממשלה ובצמתי קבלת ההחלטות יעשיר את עבודת המחקר של המכון. תרומתו תאפשר הבנה טובה יותר של אופן קבלת ההחלטות בדרג המדיני והשיקולים העומדים בפני קובעי המדיניות בדגש על הקשר בין סוגיות ביטחון לאומי וסוגיות פנים וחינוך, קביעת סדרי עדיפויות והקצאת תקציבי המדינה".

נציין, כי בשנת 2014 דורג המכון בין חמישים המובילים בעולם בתחום המדיניות הציבורית במדד Global Go To Think Tank של אוניברסיטת פנסילבניה. בראש הועד המנהל של המכון עומד פרנק לואי וכסגנו מכהן פרופ' איתמר רבינוביץ', שהיה נשיא אוניברסיטת תל אביב ושגריר ישראל בארה"ב.