הנהלת רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא התכנסה היום (שלישי) כדי לגבש תוכנית לקליטת מורים שיחזרו משליחות בתפוצות, לאחר שהרשת קיימה השבוע כנס גדול בהשתתפות 250 מורים וקראה להם לצאת לשליחות ציונית-דתית.

באירוע, שנערך באולפנת בני-עקיבא צפירה, עודדו את המורים לצאת לשליחות כ''צו השעה''. עם כניסתם לאולפנה של המורים והמורות קיבלו את פניהם דוכנים שונים ובהם הסברים מפורטים על השליחות, המשכה ואתגריה.

הרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אמר כי "היום אנחנו יכולים לבוא לארץ ישראל, לחזור הביתה. על מה חלמנו 2,000 שנה? היינו כחולמים. פשוט חולמים. השליחות בעיניי היא לעורר מהחלום, מה עוד צריך לקרות כדי שיהודים יבינו שמקומם איננו בגלות באף גלות שהיא? לא קרה מספיק? יש צורך בעוד? אני חושב שזוהי משימה קדושה, מתוך דאגה לעם ישראל". 

הרב דרוקמן עודד את המורים לצאת לשליחות ולאחר מכך לשוב לארץ ישראל. "על אף המשימות שיש לנו פה בארץ מצווה לצאת לשליחות ולהעיר את היהודים החולמים ולהביא אותם לארץ".

בכנס השתתפו גם מנכ''ל ארגון "תורה מציון" זאב שוורץ, מנכ''ל תנועת בני עקיבא העולמית הרב נעם פרל ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אברהם דובדבני.

הרב יונה גודמן, ראש תחום חינוך ברשת בני עקיבא, אמר כי "בפעם הראשונה, על אף ההתעסקות עם המשימות פה בארץ, אנחנו לוקחים אחריות גם כלפי היהודים בחו"ל ואומרים למורים שלנו שילכו ויפעלו להביא יהודים לארץ ישראל ויתרמו גם שם את היכולת לחנך לדרך שאנחנו מאמינים בה ושמתממשת בישראל".

הרב גודמן סיפר על התוכנית שהמתגבשת ברשת לקליטת מורים שחזרו משליחות. ''בשל השליחות החשובה אנחנו גם נבקש לקבל אותם אלינו בשובם ארצה".

מנכ''ל הרשת הרב בני נכטיילר הגדיר את השליחות כמשימה לאומית. "לאפשר למורים ואנשי חינוך לצאת לשליחות מתוך ידיעה שיש להם גב ויש להם את ברכת הדרך וגם דלת פתוחה שתחכה להם כשישובו".