כ-11 אלף לקוחות ממתינים לעזוב את בזק

מנכ"ל משרד התקשורת מסביר בראיון לערוץ 7 את ההחלטה לקנוס ב- 11 מליון ש"ח את חברת בזק, "ראינו שאין נסיון לשיפור - אז התערבנו".

ישי קרוב , כ"ג באייר תשע"ה

אבי ברגר
אבי ברגר
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר

משרד התקשורת הודיע כי בכוונתו להטיל על חברת בזק קנס בסך של 11 מליון ש"ח בשל אי עמידה בתנאים שהציב המשרד.

בראיון לערוץ 7 הסביר מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, כי משרדו ביצע תהליך של פיקוח שבסופו הגיע למסקנה כי בזק הפרה את ההוראות בכך ששמרה אצלה לקוחות שלא כדין וזמני המעבר בין החברות היו ארוכים מאוד וארכו ימים ושבועות. בשל כך הודיע המשרד לבזק על כוונתו להטיל את הקנס, "נשמע את בזק ולאחר תגובתה נחליט על הסכום הסופי".

הוא ציין כי כיום ממתינים למעלה מ-11 אלף לקוחות למעבר חברה. ההמתנה אורכת מספר ימים כאשר ההוראה היתה שבתוך חצי שעה צריך להתבצע המעבר, "ראינו שאין נסיון פעולה לשיפור אז החלטנו להתערב".

ברגר הסביר כי הפגיעה היא כפולה, "מצד אחד הלקוח לא חוסך את מה שהוא יכול לחסוך ומצד שני החברות המתחרות שיכולות להרויח כמה שקלים, נפגעות כי הן לא משפרות את הריווחיות".

הבעיה אינה רק בחברת בזק, ציין מנכ"ל משרד התקשורת, אלא גם חברת הוט אם כי שם המצב שונה במקצת, "לא משום שהיא עושה את הדברים בצורה חלקה אלא משום שלא קבענו את המחיר הסיטונאי שלהם והם קבעו מחיר יקר ולכן אף אחת מהספקיות לא הולכת לקבל ממנה תשתית. אנחנו בתהליך של קביעת המחירים להוט ולאחר מכן נוודא שהיא מיישמת אותו באותה צורה".

המגמה היא ליצור תחרות אמיתית ולצורך כך נתן משרד התקשורת רשיון לפריסה אוניברסלית לחברת IBC - חברה בבעלות משותפת לחברת חשמל ומשקיעים פרטיים. "היא התחילה את הפריסה ובאופן טבעי פריסה שכזו לוקחת שנים רבות מאחר וצריך לחפור באדמה, לשים סיבים אופטיים ועוד".

"הפריסה, בשלב הראשון, לא תהיה מלאה מאחר וביהודה ושומרון הרגולטור אינו משרד התקשורת אלא המנהל האזרחי, "אני מניח שגם שם יבקשו רישיון לעשות זאת", אמר ברגר.

לעומת הטלפון הקווי והאינטרנט, בחברות הסלולארי המצב תקין, "המעבר בין החברות עובד בצורה טובה וכשיש בעיות אנחנו מטפלים בזה. לגבי פריסת אתרי אנטנות הן עובדות על פי הכללים. אנחנו לא מכירים דברים חריגים ואנחנו מוודאים שיש פריסה בצורה הנכונה".