מימין: סמוטריץ', אריאל ואופיר סופר
מימין: סמוטריץ', אריאל ואופיר סופרצילום: עזרא גבאי

כ-50 חברי מרכז "תקומה - האיחוד הלאומי" אישרו הערב (שלישי) את ההסכם הקואליציוני עם הליכוד.

השר אורי אריאל אמר לחברי המרכז שהתכנסו בבית אריאל בירושלים כי "אנחנו חותרים לעבודה שמבוססת על שותפות עם כלל החברים בקואליציה. אילולא כן, ההתנגשויות וההתנצחויות לא יאפשרו לאף אחד מהצדדים לעבוד".

נתן נתנזון (נוס) שייצג את המפלגה בשיחות הקואליציוניות אמר כי "הסיעה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי קיבלה ארגז כלי עבודה שמכיל אמצעים משמעותיים המאפשר לקדם את מה שאנחנו מאמינים בו למען זהותה היהודית וערכיה של המדינה ולמען ההתיישבות. אני אומר לכם ש'שלום עכשיו' החלו ללמוד את ההסכם והם מוטרדים ממנו מאוד".

נתנזון דחה את הביקורת על כך שמשרד הדתות מוחזק בידי ש"ס ואמר "מציאות הזויה שבה ימנו לישוב דתי רב חרדי פשוט לא תתרחש. לא ייווצר מצב בסבב מינוי הרבנים הקרוב שלא ימונו גם רבנים מהציונות הדתית. עמדנו על כך שיהיו בידנו מנופי לחץ שלא יאפשרו לרמוס אותנו.

''תיק החינוך נמצא בידנו ובש"ס מבינים היטב שהעבודה מחייבת שותפות ואין טעם לשים מקלות בגלגלים ולפעול בניגוד להסכמים", הוסיף.

מנכ"ל מפלגת תקומה-האיחוד הלאומי, אופיר סופר, בירך את נתנזון על התנהלותו לאורך המשא ומתן עם הליכוד. "זה היה תהליך ארוך ולא פשוט בכלל שדרש ערנות ובקיאות רבה לצד עמידה עיקשת על מנת שהסיעה המשותפת תגיע להישגים הללו".