טיש-פיוט

שילוב נדיר אירע אמש (שלישי) במודיעין, בטיש חסידי עם הזמר עמיר בניון במעמד האדמו"ר מסדיגורא, הרב ישראל משה פרידמן ובהשתתפות עשרות בחורים תושבי העיר.

הטיש התקיים במסגרת הכנה לקראת חג השבועות הקרב במרכז התורני של ארגון "איילת השחר" במודיעין.

לבקשת האדמו"ר, בניון, אשר לאחרונה הודיע כי הוא גוזר על עצמו שתיקה ציבורית, הסתפק בשירת הניגון הספרדי "אשמח בך" מאת הבבא סאלי, "אהוב ליבי", כפי שהגדירו. במהלך הטיש, על פי המנהג החסידי, חילק האדמו"ר "שיריים", יין ומזונות למשתתפים. גם על בניון ניכר היה כי התרגש מנוכחות האדמו"ר ואף ביקש להתברך על ידו.

הטיש הלא שגרתי הזה, גם מבחינת המיקום וגם מצד השילוב בין המשתתפים המייצגים כביכול חלקים שונים כל כך באוכלוסייה הישראלית, התקיים ביוזמת ארגון "איילת השחר" הפועל לקירוב והידברות בין מגזרים.

לאורך כל השנה מפעיל הארגון את פרויקט "חברותא" – שיח טלפוני בלתי אמצעי בין אלפי חילונים לחרדים ומקיים עשרות גרעינים תורניים בהתיישבות העובדת ובקיבוצים.

יו"ר ארגון איילת השחר, הרב שלמה רענן אמר בעיצומו של הטיש כי קיומו הינו "סימן לבאות ויש לנו תכניות להמשיך ולהתקדם". עוד הוסיף כי נראה לו שחלק גדול מהקהל התחבר לאדמו"ר באיזושהי צורה ויבואו לבקר אותו בעתיד גם בבני ברק כדי לשמוע מדבריו.