יש דין
יש דיןצילום מסך מדף הפייסבוק

אל"מ דורון בן ברק, המשמש כיועץ משפטי של צה"ל לאזור יהודה ושומרון, אמור היה לשאת דברים בכנס העשור ל'יש דין' תחת הכותרת 'אכיפת חוק תחת כיבוש'. כך נקבע בלו"ז האירוע ששוגר למוזמנים.

יצוין כי לצד שמו של אל"מ בן ברק הופיעה כוכבית הערה לפיה הופעתו תתבצע בכפוף לאישור דובר צה"ל.

בעקבות פניית הגולש שי גליק לערוץ 7 העבירה מערכת הערוץ שאילתה לדובר צה"ל ובה התבקש הצבא להשיב כיצד זה הותר לאל"מ להשתתף באירוע של תנועת שמאל קיצונית הרואה את הגדרתה כ"ארגון הפועל להגנה על זכויות האדם של האוכלוסייה הפלסטינית הנמצאת תחת כיבוש ישראלי", כך על פי אתר הארגון המקיים בשם מגמות אלה מאבקים ציבוריים, משפטיים והסברתיים נגד צה"ל.

בשאילתה ששוגרה לדובר צה"ל נוספה הערה ולפיה אנו תקווה שלא הגדרת הארגון את עצמו כ'א-פוליטי' היא שמהווה עבור צה"ל עילה לשתף אתו פעולה, זאת "מאחר וברור לכל בר דעת עד כמה פעילותו פוליטית ומאופיינת בתפיסה שמאלית קיצונית פרו פלשתינית".

בדובר צה"ל דחו את המענה לפניית ערוץ 7 וגם הבוקר התמהמהו מלהשיב תוך הבטחה שבתוך דקות תקבל מערכת ערוץ 7 מענה לפנייתה. בשעות האחרונות נראה כי התבררה סיבת העיכוב בתגובת דובר צה"ל ודווקא מעמוד הפייסבוק של 'יש דין'.

בעמוד זה כתבו אנשי הארגון תחת הכותרת 'ממה הם מפחדים' כי "אתמול נודע לנו שדובר צה"ל לא מאשר לנציג הצבא לקחת חלק בכנס העשור ל'יש דין', ואף לא סבור שעליו לנמק את סירובו".

עוד הוסיפו ב'יש דין' וכתבו כי "אנחנו חושבים שלצה"ל, שהוא הגוף האחראי על אכיפת החוק בגדה המערבית, יש חובה להתמודד עם העובדות ולנהל איתנו דיאלוג בנושא חשוב זה. אנחנו יודעים שהופעל על דו"צ לחץ פוליטי שלא לשלוח נציגות לכנס, וחוששים שהוא נכנע לו. בכל אופן – אנחנו שומרים כסא ריק לנציג הצבא ומקווים שדו"צ ישנה את החלטתו להתחמק מדיאלוג כנה ומקצועי עם הנתונים שלנו".

יצוין כי השאלה סביב השתתפותו של הקצין בכנס המדובר קיבלה משנה תוקף לנוכח ציטטות של בכירים ב'יש דין' מהם עולה יחס עוין וחריף כלפי צה"ל. באחד מציוצי הטוויטר של כותב הבלוגים של 'יש דין' מוגדר מבצע 'צוק איתן' כ"טבח צוק איתן".

במקום אחר כתב הבלוגר כי "ודאי שזה לגיטימי לירות על חיילים. בשביל זה הם חיילים. האם זה כדאי, מועיל או חכם? למרות כל מאמציה של ישראל לשבור התנגדות לא אלימה, בנתיים לא".

לנוכח דברים מסוג זה מתחדדת כאמור השאלה אם נכון היה לאפשר לקצין בכיר בצה"ל להשתתף כמרצה באירוע של הארגון.