עושים סוף לאלימות. בזמן שהאלימות המילולית והפיזית במגרשי הספורט השונים ממשיכה לייצר ולספק כותרות בעיתונים, יש מי שמרים את הכפפה.

בישיבת הנהלת איגוד הכדורסל שהתקיימה היום (רביעי), הוחלט כי מעתה איגוד הכדורסל לא יעניש עוד את הקבוצות באם אוהדי הקבוצה יתנהגו בצורה אלימה, כי אם את האוהדים עצמם.

החלטה זו התקבלה תחת סעיף 6 בתקנון המשמעת, שם נכתב כי תקנון המשמעת יהיה תקף גם "לרבות אוהד במשחק בליגות המקצועניות: (ליגת על גברים, ליגת על נשים וליגה לאומית גברים)".

בפועל מדובר על החלטה שעשויה להביא להשלכות רבות בספורט הישראלי בכלל ובכדורסל בפרט, שכן מעתה קבוצות רבות יוכלו שלא לקחת בחשבון את הקנסות העתידיים בתקציבם השנתי, בעקבות התנהגות אלימה של אוהדיהם.

באיגוד הכדורסל כבר פועלים בנושא יישום ההחלטה כשעל הכרטיסים שיונפקו מעתה תודפס הודעה לפיה המשתמש בכרטיס מקבל על עצמו את סמכות איגוד הכדורסל ותקנוני האיגוד למשך המשחק ובסמוך לפניו ואחריו. כמו כן ייתלו שלטים בכל האולמות הנושאים את הודעה זו וכן מכירת המנויים תהיה כפופה להכללת תנאי זה בכתב בעת הרכישה.

בין שלל טיפולי המשמעת שעומדים בידיי איגוד הכדורסל יכללו גם סנקציות אישיות כנגד האוהדים שכוללים קנס כספי ואיסור הגעה למשחקים.

באיגוד הכדורסל מקווים כי החלטה חסרת תקדים זו תביא להרתעת האוהדים, ובכל מקרה אומרים שם כי אין זה מוריד מהאחריות והסמכות של הקבוצות השונות להתנהגותם של אוהדיהם.

ממנהלת ליגת ווינר סל נמסר כי "מנהלת הליגה ויושב הראש שמואל פרנקל מברכים על החלטת הנהלת האיגוד לקבל את המלצתה של היועצת המשפטית עו"ד רונית אמיר-יניב לגבי ענישת אוהדים באופן פרטני".  

לדבריהם, "זהו צעד חשוב שיעזור רבות במלחמה נגד אלימות בכדורסל הישראלי, ענישה פרטנית תעזור גם לקבוצות, תפחית במקרים מסוימים מהענישה כלפיהן, תתן להם כלים להתמודד מול אוהדים אלימים שאינם רצויים באולמות הכדורסל ותעזור להן ולמנהלת לקרב לאולמות הכדורסל עוד ילדים ומשפחות. אנו מקווים ששר הספורט הנכנס יפעל להגברת החקיקה בנושא האלימות בספורט והגברת הענישה".

האם בקרוב נראה ענישה דומה גם בליגת העל שבכדורגל?