השייח ראאד סלאח
השייח ראאד סלאחפלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר ערעור על גזר דינו של ראאד סלאח אשר הורשע בעבירה של הסתה לאלימות ובעבירה של הסתה לגזענות.

בגזר הדין הוטלו על סלאח 11 חודשי מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על תנאי, כעת מבקשת הפרקליטות להחמיר בעונשו באופן משמעותי ולקבוע מתחם עונש הולם של בין 16 ל-42 חודשי מאסר.

נזכיר כי כתב האישום שהוגש בעניינו של סלאח עסק בדרשה שנשא בתחילת שנת 2007 בפני מאות מתפללים ומול כלי תקשורת רבים, במסגרת תפילות יום השישי.

הדרשה כללה התבטאויות קשות כנגד השלטון הישראלי וכוחות הביטחון, אשר שיאן בקריאה ברורה לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה אלימה לשחרור ירושלים ומסגד אל אקצא, וכן דברי הסתה לגזענות בגינם הורשע המשיב בהסתה לאלימות ובהסתה לגזענות נגד יהודים וישראלים.

בערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי בעיר ציינה הפרקליטות כי יש להחמיר בעונשו של ראאד סלאח מכמה טעמים: בשל מעמדו הרם, בשל העובדה שאין מדובר בהתבטאות ספונטאנית קצרה אלא בדרשה שהוכנה מראש הנושאת תכנים בוטים במיוחד המהווים הסתה קשה לגזענות ולאלימות, בשל מספר המאזינים הרב במקום ובאמצעות כלי התקשורת ששידרו את דבריו וכן בשל העיתוי בעת נשיאת הדרשה כאשר "השטח בוער" והעולם הערבי כולו רוגש על רקע העבודות במעלה המוגרבים.

בהודעת הערעור נטען כי בשל השילוב חסר התקדים של חומרת ההתבטאויות עם היות הדובר מנהיג ציבור כה מרכזי שפעל מתוך שיקול דעת מלא ותוך מודעות מלאה לחומרת מעשיו ולתוצאות הנובעות מהם, וכן בהתחשב בעברו הפלילי הרלוונטי של המשיב, יש להחמיר בעונשו של ראאד סלאח באופן משמעותי.