משלחת מד"א טרם צאתה לנפאל

המשלחת המיוחדת של מד"א המריאה אחר הצהריים (רביעי) מנתב"ג על מנת לסייע בהבאתם לארץ של ארבעה תינוקות והוריהם הישראלים.

במבצע לוגיסטי מסובך דאגו במד"א לאיתור הצוות הרפואי המתאים ביותר למשימה, ארגנו את הציוד הרפואי הנדרש הכולל בין היתר אינקובטור יביל הניתן להטסה וכמו כן תאמו בין כל הגורמים הרלוונטיים את השגת האישורים והאשרות הנדרשות למבצע הבאת הפגים לישראל.

המשלחת המיוחדת של מד"א מורכבת מרופא ניאונטולוג מומחה, אחות טיפול נמרץ פגים ופארמאדיקים בכירים של מד"א המוסמכים לטיפול בפגים.

מד"א עומד בקשר רציף עם הורי התינוקות הישראלים בקטמנדו ומשפחותיהם בארץ אשר תיארו כיצד פינו אותם מבית החולים בקטמנדו מחשש לקריסה ומאז הם שוהים בחצר בית החולים. במקביל במד"א עומדים בקשר עם גורמים מקומיים באזור האסון, עם משרדי הממשלה הרלוונטיים ועם הצלב האדום.

פאראמדיק מד"א אסף חן שהגיע עם המשלחת שיצאה בעקבות האסון הקודם לנפאל לפני כשלושה שבועות ופועל שם יחד עם הצלב האדום נשלח אמש לסייע להורים ולתינוקות ולהכינם לטיסה חזרה ארצה. אסף שוהה עם הורי הילדים וסיפר כי הם מקבלים טיפול הולם הכולל אינקובטור וצוות רפואי צמוד.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "מגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל שם לעצמו למטרה לעשות הכל על מנת להגיע בהקדם האפשרי לתינוקות והוריהם ולדאוג לחזרתם הבטוחה ארצה.

אנו ממשיכים לעמוד בקשר רציף מול כל הגורמים הרלוונטיים כולל משרד החוץ ומשרד הפנים ומקווים לחזרתם המהירה של כל הגורמים בשלום לישראל".