יו"ר ש"ס אריה דרעי
יו"ר ש"ס אריה דרעיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו חוות דעת משפטית לקראת מינויו של אריה דרעי לשר בממשלה, והבהיר כי יתקשה להגן עליו בבג"ץ מול העתירות הצפויות על רקע עברו הפלילי של דרעי.

בחוות דעת שהוציא וינשטיין בנוגע למינויו של יואב גלנט לשר, נקבע כי אין מניעה למנותו אך "אין בכך כדי לומר שמינוי זה אינו מעורר קושי".

"הגעתי למסקנה כי ניתן לפרש את המצב המשפטי הקיים ככזה שאינו מציב מניעה משפטית למינויו של דרעי לשר בממשלה", כתב היועץ המשפטי לממשלה, "יחד עם זאת, מדובר בהחלטה המעוררת קשיים משפטיים, וזאת נוכח עברו הפלילי המכביד של דרעי והפגיעה באמון הציבור בטוהר מידותיו של השלטון ובתקינות פעילותו, אשר עלולה להיגרם עקב מינוי של דרעי לשר, בהינתן עברו האמור".

לפיכך, מדגיש וינשטיין, "שומה עלי להדגיש בפניך גם כי יעלו קשיים בהגנה עליה". הוא מסביר כי "נוכח עברו הפלילי של דרעי כמתואר לעיל, אין לשלול את האפשרות כי מינויו לתפקיד שר הממונה על משרד ספציפי יעורר קשיים נוספים, אשר לא ניתן היה לבוחנם בחוות דעת זו".

"אין לראות בדברים אלו משום גושפנקא ציבורית, מוסרית או אחרת לכהונתו המיועדת של דרעי", הוסיף וינשטיין.

היועץ המשפטי לממשלה הכשיר את מינויו של יואב גלנט לתפקיד שר הבינוי, אך התריע: "אף שבהתנהלותו של גלנט בפרשות הקרקעות היה לדעתי כדי להצביע על התנהגות בלתי ראויה ברמה האתית והציבורית, אין לומר לטעמי כי היא מקימה מניעה משפטית למינויו כעת לתפקיד שר בממשלת ישראל ובכלל זאת לתפקיד שר הבינוי".

לצד העובדה שהכשיר את המינוי, מציין וינשטיין, "אין בכך כדי לומר שמינוי זה אינו מעורר קושי, ויהיה עליך לתת דעתך למסכת העובדתית". 

מש"ס נמסר בתגובה כי "תנועת ש״ס מקבלת בסיפוק את חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה הקובעת במפורש כי אין כל מניעה משפטית למינוי יו"ר התנועה הרב אריה דרעי לשר הכלכלה. יש לברך על כיבוד רצון הבוחר ותוצאות הבחירות, מה עוד שהאירועים שעמדו ביסוד ההליכים המדוברים התרחשו לפני 30 שנה.

"ש"ס מברכת על כוונתו של ראש הממשלה להשלים בהקדם את הרכבת הממשלה על מנת לטפל בצרכי המדינה הדחופים".