רק מעל השולחן. שולחן הממשלה
רק מעל השולחן. שולחן הממשלהצילום: חיים צח - לע"מ

מזכירות הממשלה הודיעה לשרים, כי ישיבת הממשלה החגיגית שתוכננה ליום ראשון לרגל יום ירושלים מבוטלת. לשרים לא נמסרה סיבת הביטול.

עם זאת, במערכת הפוליטית מעריכים כי ביטול הישיבה עשוי להעיד על כך שבסביבת ראש הממשלה שוקלים לדחות את הצגת הממשלה ליום שני. בשלב זה הצגת הממשלה עדיין מתוכננת להתקיים הערב (חמישי) בשעה 19:00.

שר הפנים, גלעד ארדן, הודיע בלילה לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם לא יקבל את המשרדים שדרש, משרד הפנים ללא מנהל התכנון והמשרד לביטחון הפנים, לא יהיה חלק מהממשלה הבאה.

ארדן סירב להצעתו של ראש הממשלה נתניהו לקבל בנוסף למשרד הפנים את המשרד לעניינים אסטרטגיים, אשר אוחד עם המשרד לענייני מודיעין בראשית הקדנציה הקודמת.

עד לרגע זה הושגה הסכמה רק עם השר ישראל כץ, אשר קיבל את הצעתו של ראש הממשלה להישאר במשרד התחבורה בו הוא מכהן כבר כ-6 שנים, ולקבל יחד עמו את המשרד לענייני מודיעין.

ראש הממשלה נפגש אמש גם עם חברת הכנסת מירי רגב, אשר צפויה ככל הנראה להתמנות לשרה בממשלה, אולם גם הפגישה הזו הסתיימה ללא תוצאות. בערוץ 2 דווח, כי רגב דורשת את תיק הרווחה אך לפי שעה מסרב נתניהו להיענות לבקשה. ככל הנראה מבקש ראש הממשלה לשמור את התיק לחבר הכנסת חיים כץ.

ח"כ מירי רגב מסרה בתגובה, כי "הפרסום הבוקר בערוץ 2 על דרישתי לשדרוג התיק שהוצע לי הוא שקרי. אתמול נפגשתי עם ראש הממשלה, הפגישה היתה טובה מאוד, באווירה מצויינת ובמהלך הבוקר יסוכם תפקידי. אני מאמינה שבע"ה יהיו בשורות טובות".