בחינת בגרות
בחינת בגרותצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

גל יוסף, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ותלמידת כיתה י"ב מפ"ת, קוראת למשרד החינוך לבטל מיד את התקנה לפיה יאלצו התלמידים לשבת בכיתה 45 דק' לפני תחילת הבגרות, כדי שנתוני הבחינה לא יודלפו אליהם.

"אנחנו פשוט המומים, ראינו את ההנחיות, הרי מי שמדליף זה לא אנחנו, זה המבוגרים, המנהלים או המורים, או עובדי הדואר או הדפוס,אז במי פוגעים, בנו. זה הזוי, לשבת 45 דקות לחוצים, לפני בחינת בגרות בכיתה בלי לעשות כלום. מה עם כל אותם תלמידים שיש להם בעיות קשב וריכוז שגם ככה קשה להם לשבת כל כך הרבה זמן בבחינה, אז עכשיו הם יצטרכו לשבת עוד 45 דקות בכיתה לפני הבחינה".

היא קוראת למשרד החינוך לאתר את המדליפים ולא להעניש את התלמידים, "אנחנו מבינים שיש בעיה חמורה, אז שיאתרו את המדליפים, איפה המשטרה איפה המדינה, שימצאו את האשמים, זו עבריינות, מדוע לא מענישים אותם שימצאו את המדליף ואם הוא מורה שיפטרו אותו.

"בוודאי שיש פתרונות לטווח הארוך, פתרונות טכנולוגים מתקדמים, אבל לפחות עכשיו שיעשו משהו יותר סימפטי, שלפחות יאפשרו לנו להיכנס לכיתות עם החומר, שנוכל לחזור בזמן הזה על החומר, אבל למה לשבת 45 דקות חסרי אונים? אנחנו מקווים שעד הבחינה בייום שני הקרוב יתחשבו בנו וישנו את התקנה".