ההשתלטות על ה'מרמרה'
ההשתלטות על ה'מרמרה'דו"צ

הספינה השבדית - נורווגית "מריאן" הפליגה (5 במאי) מנמל גוטנברג בשוודיה בדרכה לחופי עזה במסגרת המשט שנועד לשבור את המצור הימי שמטילה ישראל על רצועת עזה, הנתונה בשליטת ארגוני טרור פלסטיניים, ובראשם חמאס.

על סיפונה של הספינה יהיו בין היתר גם אישים קנדים, ובהם פעילים בכירים באיגודי העובדים ומנהיגים אינדיאנים. שמות האזרחים הקנדים טרם נמסרו.

זאהר ביראווי, מתאם הוועדה הבינלאומית לשבירת המצור מעל עזה, מסר כי הפעילים יביאו איתם סיוע הומניטרי, הכולל בין היתר קולטי שמש ליצירת חשמל עבור בתי החולים בעזה.

בשנים האחרונות היו מספר ניסיונות של אזרחים קנדיים לסייע למאבק הפלסטיני לשבירת המצור הימי על עזה. אישים קנדים נטלו חלק במשט ונעצרו בידי ישראל. לפני מספר שנים הפליגה הספינה "תחריר" לעבר עזה ועליה אישים מקנדה. הספינה נעצרה ע"י חיל הים הישראלי במים הבינלאומיים.

ניסיון של ארגונים קנדיים פרו פלסטיניים בשיתוף פעולה עם ארגוני שמאל יהודיים להוציא ספינה פלסטינית מנמל עזה "הקשת של עזה" נכשל לאחר שהספינה הושמדה במבצע "צוק איתן".

לא מכבר פרסמה ממשלת קנדה אזהרה לציבור הקנדי שלא ליטול חלק בפעילות לפרוץ את המצור הימי ברצועת עזה, בציינה שהמשתתפים עלולים להיעצר בידי ישראל וקנדה תתקשה לספק שירותים קונסולריים