ג'קי בן זקן בעלי אשדוד. ירד ליגה
ג'קי בן זקן בעלי אשדוד. ירד ליגהפלאש 90

הטבלה לא משקרת, ועם הניהול הכושל וניסיונות ההשתקה של הקהל הביתי לאשדוד הגיע יותר מכל קבוצה אחרת לרדת אל הליגה השניה.

והערב (מוצאי שבת), לשמחתם של אוהדי הכדורגל בארץ, זה סוף סוף קרה. מועדון ספורט אשדוד יורד אל הליגה השניה, הליגה הלאומית, לאחר שהפסידו במשחק האחרון שלהם לעונה בתוצאה 1:0 להפועל תל אביב, בדרך אולי להימחק סופית.

מועדון ספורט אשדוד הוקם בשנת 1999 ובכל 18 השנים מעולם לא ירדו האשדודים אל הליגה השניה. למעשה, אשדוד יחד עם ארבע הקבוצות ה"גדולות" (מכבי ת"א, הפועל ת"א, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים) מעולם לא ירדה אל הליגה הלאומית, מאז הקמתה של ליגת העל בכדורגל לפני 16 שנים. 

מועדון הכדורגל מאשדוד מורכב מקבוצות הפועל ועירוני המקומיות שתחת ניהולו של ג'קי בן זקן התאחדו לכדי קבוצה אחת עתירת תקציבים ושאיפות.

אם בשנים הראשונות אפשר היה ליהנות מכדורגל איכותי באשדוד וניהול מוצלח, משהו התרחש שם בשנים האחרונות. 

אולי זה הכסף שסינוור את הבעלים, אולי זו השיטה של גידול שחקנים איכותיים ומכירתם לכל המרבה במחיר שגמרה את השאיפות, אבל אשדוד החלה במסלול התדרדרות שהסתיים כאמור הערב, עם ירידתה אל הליגה השניה.

אף אחד לא עצוב על לכתה של אשדוד. אפילו לא אוהדיה בשנים האחרונות. 

עד כמה מגיע לאשדוד לרדת ליגה יעידו המספרים הבאים: 15 משחקים רצופים ללא ניצחון עד לסיומה של העונה, שני ניצחונות בלבד בכל העונה במגרשה הביתי. ככה לא שורדים עונה בליגת העל.

הבעלים בן זקן והאוהדים המקומיים הגיעו למצב של פיצוץ ביחסים ביניהם. הכל החל ממחאה לגיטימית של האוהדים על הכדורגל המדכא שהקבוצה מציגה, הבעלים שבנו משחק בקבוצה הבוגרת, לא אהב את הביקורת והמחאה והחליט לשנות את ייצוג הקבוצה. לא מועדון ספורט אשדוד, כי אם הפועל אשדוד, זאת במחאה על מאבקם של אוהדי עירוני כנגדו.

שיאו של הפיצוץ הגיע כשבאחד ממשחקי הקבוצה הקריטיים העונה, לא הורשו אוהדי עירוני המקומיים להיכנס אל תוך תחומי האצטדיון, וכבר אז היה ברור - המרוויחים הגדולים מירידתה של אשדוד אל הליגה השניה יהיו האוהדים. 

האוהדים המאוכזבים כבר לקראת הקמת קבוצת אוהדים בליגה ג', ואולי עוד כמה שנים תשוב אשדוד אחרת אל ליגת העל בכדורגל. מעניין יהיה לראות מה יהיו צעדיו של הבעלים בן זקן ומה תהיה עתידה של אקדמיית הכדורגל שהקים לפני כמה שנים.

מי שניצלה בזכות הפסדה של אשדוד מלרדת אל הליגה השניה היא, היא הפועל חיפה. גם בהפועל חיפה כמו באשדוד מי ששולט בקבוצה הוא בעלים קפריזי ולא יציב, אך למזלו לקבוצתו לפחות יש אוהדים שידחפו את השחקנים.

הפועל חיפה סיימה את העונה הנוכחית בתיקו 0:0 מול מכבי נתניה המפורקת, ואם לא תעשה את השינויים הנצרכים, לא מן הנמנע שנראה אותם כבר בעונה הבאה נאבקים בתחתית ליגת העל. 

משחקים נוספים שהתקיימו הערב: מכבי חיפה הביסה 4:0 את הפועל באר שבע המתפרקת. הפועל פתח תקווה שכבר ירדה אל הליגה השניה סיימה את העונה עם טעם חמוץ מתוק כשניצחה משחק שני ברציפות בתוצאה 2:4 את הפועל רעננה, כנראה שהשחקנים הצעירים של פתח תקווה היו צריכים שחרור לחץ כדי להתחיל לנצח.

הפועל עכו סיימה מסע הישרדות מדהים עם ניצחון 1:0 קטן על בני סכנין. ההצלחה לא מקרית.

בכך תמה עונת הכדורגל 2014/15 עבור קבוצות הפלייאוף התחתון, לאלה המשחקות בפלייאוף העליון נותרו עוד 2 מחזורים לסיומה של העונה.