גלנט ואריאל
גלנט ואריאלצילום: ששון תירם

במשרד הבינוי בירושלים, התקיים הבוקר (ראשון) טקס חילופי השרים, כאשר שר הבינוי הנכנס יואב גלנט (כולנו) החליף את שר הבינוי היוצא ושר החקלאות הנכנס אורי אריאל, במעמד מנכ"ל המשרד שלמה בן אליהו, ההנהלה הבכירה ועובדי המשרד.

השר אריאל סיכם את כהונתו במשרד "באתי לפני שנתיים למשרד ואלו היו שנתיים עם אתגר יוצא דופן עקב המציאות של מחירי הדיור שכולם מכירים. התשובה המרכזית היא השיווקים. עשינו מה שאחרים לא האמינו שנעשה והגענו לשיא כל הזמנים של מעל 50,000 יח״ד ששווקו בשנת 2014 וזה הבסיס. אתה כבוד השר צריך להמשיך את זה ביחד עם תכניות נוספות אחרות". 

השר היוצא פנה לשר גלנט "העובדים שאתה רואה מולך הם הכוח המרכזי לעשות את השינוי שדרת הניהול. לכם ולבני משפחותיכם מגיעה התודה הגדולה על העבודה שבמבחן התוצאה הצליחה. יש לנו שני נושאים מרכזיים במשרד. האחד בניית יח״ד בארץ ישראל בהקשר של המחירים ונזכיר היום את ירושלים שצריכה התייחסות מיוחדת. אני מאחל לך שתזכה לבנות את ירושלים".

הנושא השני הוא הדיור הציבורי. עד שדואגים למעמד הביניים יש מעמד מוחלש מאוד שחובתנו כמדינה לדאוג להם. מדובר במשפחות רבות שכבר נמצאות בדיור הציבורי ועוד אלפים הממתינים. עד שדואגים למעמד הביניים חובה על מדינת ישראל לדאוג להם. אצלך כבוד השר יחד עם החברות נמצא המפתח לעשות את השינוי והוא אפשרי. התקדמנו גם במכירת הדירות לזכאים וגם בקניה בהיקף של מיליארד שקל בשנת 2015 אבל צריך יותר ואני מאחל לך שתביא אותנו כמדינה ערכית לעזור להם להגיע לבית״.

השר הנכנס גלנט אמר בטקס "זהו יום מרגש להגיע לכאן לחילופי השרים ביום ירושלים. אני מבקש להודות לשר החקלאות ח"כ אורי אריאל, אדם ישר, איש מעשה וציוני בונה העם והארץ, לצוותו המסור ולכלל עובדי משרד הבינוי על פועלם הרב בשנים האחרונות".

"האתגרים הניצבים בפני משרד הבינוי חשובים לכל אזרח ואזרח בישראל, ביחד עם שר האוצר ח"כ משה כחלון נפעל להתמודד עמם בהצלחה. האתגר הראשון במעלה הוא שלכל חייל וכל אדם ששירת ומשרת בסדיר, בקבע ובמילואים תהיה קורת גג משלו לחזור אליה. בכל הנושאים הללו אנחנו נצטרך לעסוק. גם לכל האחרים כמובן מגיע, אבל בראש ובראשונה מגיע שנדע לתמוך באנשים הללו שהמדינה שלחה אותם, ואני מקווה שנשכיל כולנו ביחד לעשות את זה".

"עקבתי בתקופה האחרונה אחרי העשייה הרבה שנעשתה כאן בתקופה של אורי אריאל והמנכ"ל שלמה בן אליהו בשנים האחרונות, בהקשר של הגברת השיווקים והניסיון להוריד את מחירי הדירות, מכרזי מחיר מטרה ועוד. אנחנו נלמד את הדברים ונראה איך אנחנו מקדמים אותם".

"אני רוצה להודות לצוות הבכיר ולאנשי המשרד, שבאופן טבעי עובדים קשה. אני מחפש שותפים על מנת להצליח יחד. אני משוכנע שרוב האנשים במשרד הם כאלה והם ימצאו אוזן קשבת ויד וכתף תומכת על מנת לקדם את הדברים. ביחד נצליח לעשות את הדברים למען עתיד ילדינו ועתיד עם ישראל", דברי גלנט.