כתובת גרפיטי
כתובת גרפיטיצילום: מועצת הר חברון

כמאה פעילי שמאל קיצוני ופלסטינים הגיעו אתמול (שבת) בשעות הצהריים בצורה מאורגנת מרמאללה, לשער אתר סוסיא העתיקה.

הפעילים צעדו עם דגלי אש"ף לשער האתר במטרה להיכנס פנימה ולרסס כתובות.

לאחר שלא עלה בידי הצועדים להיכנס לתוך שטח האתר הם החלו לרסס כתובות שנאה במקום ועל שלטי הכוונה באזור, כח צבאי שהגיע לנקודה פיזר את הפעילים, ואלו בתגובה הציתו חורשת יער הצמודה לאתר.

בישוב סוסיא מציינים, כי אירועי השבת מצטרפים להסתה פרועה בעת האחרונה ברשתות החברתיות כנגד האתר בטענה שהוקם על חורבותיו של כפר פלשתיני קדום.

בישוב מזכירים, כי צילומי לווין ברורים מהשנים האחרונות, וראיות נוספות הובילו את שופטי בג"צ בשבוע שעבר להורות למנהל האזרחי לפנות את המבנים שהוקמו בסמוך בניגוד לחוק על ידי פעילי שמאל ופלשתינים.

נזכיר, כי אתר סוסיא הוכר כאתר מורשת לאומי על יד מדינת ישראל ומידי שנה פוקדים אלפים את המקום בניהם קבוצות צבא, בתי ספר, תיירים ועוד ללמוד על הממצאים היחודים בני 1500 שנה שנמצאו בחפירות במקום, לאחרונה אף צולם במקום פרק בסדרה שמפיקה רשות השידור על היסטוריית עם ישראל

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, מסר בתגובה לאירועי השבת, כי "המאבק בסוסיא הוא סיפור של ההתיישבות כולה, בעבר כבר התמודדו אבותינו עם שקרים ומעשיות של כאלו שטענו שהקרקע והבארות שלהם, לסיפור הזה נדרשו בג"צ והמחוזי וקבעו חד משמעית שטענות הפלשתינים שקריות".

"אני קורא לגורמי האכיפה למנוע מגורמי שמאל רדיקליים להגיע לאזורנו, בשיטתיות הם עסוקים להסית את האוכלוסיה הערבית המקומית כנגד ההתיישבות ואינם בוחלים בפרובוקציות דבר העלול ח"ו לגרום גם לפגיעה במתיישבים", הוסיף דמרי.